آذرماه برگزار می شود؛

همایش بین المللی باستان‌شناسی جنوب شرق به میزبانی جیرفت

رئیس دانشگاه جیرفت از برگزاری دومین همایش بین المللی باستان‌شناسی جنوب شرق ایران ،در آذر ماه سال جاری در دانشگاه جیرفت خبر داد.

همایش بین المللی باستان‌شناسی جنوب شرقبه گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به پتانسیل های حوزه هلیل رود بویژه شهرستان جیرفت در زمینه باستان‌شناسی گفت: دانشگاه جیرفت در این راستا توانسته با ایجاد رشته باستان شناسی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین جذب اعضای هیات علمی توانمندبستری مناسب برای مطالعه تمدن باستانی منطقه فراهم کند.

وی افزود: باتوجه به از سر گیری کاوش ها باستان‌شناسی پیش از تاریخ در دشت جیرفت پس از یک دهه ،این تفاهم نامه در راستای همکاری های بیش ازپیش در این زمینه امضا خواهد شد.

رئیس دانشگاه جیرفت با اشاره به همکاری دانشگاه جیرفت و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه کاوش های باستانشناسی در دشت جیرفت گفت: تفاهم نامه همکاری با این اداره کل منعقد می شود و این مهم باعث رونق کاوش هاي باستان شناسي در دشت جیرفت می شود.

کوهستانی با بیان این مطلب که دومین همایش بین المللی باستان‌شناسی جنوب شرق ایران در آذر ماه سال جاری در دانشگاه جیرفت برگزار می شود تصریح کرد: در این همایش سه روزه، آخرین دستاورد های باستان شناسی منطقه جنوب شرق ایران با حضور اساتید و پژوهشگران ممتاز داخلی و خارجی از دانشگاه های، هاروارد و پنسیلوانیای آمریکا، دانشگاه دورهام انگلیس، دانشگاه لیون فرانسه، توبینگن و فرانکفورت آلمان، ناپل و پادوای ایتالیا ارائه می شود.

رئیس دانشگاه جیرفت اظهار کرد: بیش از 200 مقاله به این همایش تحویل داده شده است ،که پس از فرايند داوری، مقالات برتر جهت ارائه در دومین همايش بین المللی آذر ماه سال جاری انتخاب می شوند.


انتهای پیام/ح

همایش باستان شناسی جیرفت برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار