مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز؛

خرید بیش از ۱۰ میلیارد تومان اصله درخت و نهال از ابتدای سال جاری

جوادیان گفت:این اعتبار بابت خریدبیش از یک میلیون اصله نهال،درخت ودرختچه بوده و در این بین تهیه گیاهان علفی دراولویت نبوده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز، با تاکید بر اینکه در روند بررسی فنی گیاهان سطح شهر به دنبال گیاهان کوچک نیستیم اظهار داشت: از همین رو عمدتاً تمامی نهال‌ها و گیاهانی انتخاب می‌شوند که ظاهر درخت چهار تا 6 سال دارند.

وی اذعان کرد: با توجه به توسعه شهر به تناسب توقع و انتظار شهروندان، توان نگهداری از فضای سبز هم بالا رفته است از همین رو برای سرعت حصول نتیجه باید حداقل خسارات و خشک شدگی گیاه را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه انتخاب نهال‌های قوی و با سن بالاتر برای فضای سبز شهری در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: در گونه‌های گیاهی انتخابی عمدتاً توت، کاج، نارون و گونه‌هایی از این نوع است که در سطح شهر کاشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عمدتاً گیاهان مقاوم و کم آب با حداقل لطمات از آفات برای نگهداری مناسب تر هستند از خرید بیش از ۱۰ میلیارد تومان درخت و نهال از ابتدای سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این اعتبار بابت خرید بیش از یک میلیون اصله نهال، درخت و درختچه بوده و در این بین تهیه گیاهان علفی در اولویت نبوده است.

جوادیان اضافه کرد: نظارت این سازمان در روند کاشت مستمر است چون این عرصه متعلق به شهروندان است تمام تلاش‌ها و خدمات بدون همکاری مردم به نتیجه مطلوب نمی‌رسد از همین رو حضور شهروندان می‌تواند مکمل اقدامات صورت گرفته باشد.

انتهای پیام/ح

خريد یک ميليون اصله درخت و نهال با اعتبار 100 ميليارد ریال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار