برگزاری دومین جشنواره موسیقی البرزنشینان لیلم

دومین جشنواره موسیقی فولکلور مازندران با نام موسیقی بومی البرزنشینان لیلم آذر امسال برگزار می‌ شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد محمدی معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: دومین جشنواره موسیقی فولکلور مازندران با نام موسیقی بومی البرزنشینان لیلم با محوریت حفظ موسیقی غنی مازندران و شناخت استعداد‌های پنهان در حوزه موسیقی بومی و نیزحمایت از هنرمندان این حوزه هفتم تا دهم آذر در ساری برگزار می‌ شود.

وی افزود: در پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، در مجموع بخش‌های انفرادی و گروهی، تعداد ۲۹۰ هنرمند آثار خودرا به جشنواره ارسال کردند.

محمدی گفت: از این تعداد شرکت کننده با بررسی هیئت انتخاب دومین جشنواره البرزنشینان لیلم، ۲۲ نفر در بخش آوازمحلی، ۲۰ نفر در بخش دسرکوتن، ۱۸ نفر در حوزه دوتار، دو نفر در بخش سرنا، چهار نفر در بخش قرنه،۱۱ نفر در کمانچه محلی،۱۳ نفر در بخش لگن نوازی و ۲۰ نفر در رشته لله وا به بخش رقابتی این دوره از جشنواره موسیقی بومی لیلم راه یافتند.

دبیر دومین جشنواره البرزنشینان لیلم با اشاره به راه یابی هفت گروه مازندرانی به این جشنواره افزود: نخستین بار بخش پژوهش نیز به جشنواره اضافه شد که تا آخرین روز ارسال آثار هفت مقاله پژوهشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

محمدی گفت: تعداد هشت گروه البرزنشین در بخش جنبی و دو گروه خارجی از افغانستان و جمهوری آذربایجان در بخش بین‌الملل جشنواره به اجرای برنامه می‌پردازند.

انتهای پیام/ م

برگزاری جشنواره موسیقی فولکلور آذر ماه امسال در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار