وزیر بهداشت از لزوم ارتباط بیشتر محققان ایرانی و آفریقای جنوبی در حوزه بایو تکنولوژی در کشور خبر داد.

لزوم ارتباط بیشتر محققان ایرانی و آفریقای جنوبی در حوزه بایو تکنولوژیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن هاشمی وزیر بهداشت عصر امروز در مراسم دیدار با وزیر علوم آفریقای جنوبی که در ساختمان مرکزی این وزارت خانه برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم این سفر مقدمه ای باشد تا هر 2 کشور از پتانسیل یکدیگر بهره کامل را ببرند، تصور من این است که شناخت خوبی از آفریقای جنبوبی داریم و معتقدیم که فرصت های مغفولی باقی مانده است، امیدوارم از توانمندی های یکدیگر نهایت استفاده را ببریم.

وزیر بهداشت گفت: باید از پتانسیل 2 کشور جهت بهره بری از توانمندی ها استفاده بهینه شود؛ خواهان ارتقای دانش اجتماعی در حوزه سلامت هستیم، به همین جهت یک مجمع سالانه سلامت داریم که با حضور رئیس جمهور برگزار می شود که راهی برای افزایش دانش مردم است.

هاشمی افزود: در حوزه آموزش پزشکی نزدیک به ۱۰۰ دانشکده پزشکی داریم و آمار نشان دهنده محصول و خروجی ماست؛ این آمادگی وجود دارد که مانند گذشته از فرصت های آموزشی آفریقای جنوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از زمینه های خوب همکاری، اشتراک گذاشتن مطالعات و تعریف پروژه های مشترک و به خصوص بایو تکنولوژی است.

هاشمی بیان کرد: در حوزه تحقیقات باید مشارکت 2 طرف ارتقا پیدا کند؛ آفریقای جنوبی می تواند یکی از مقاصد ما در حوزه فناوری باشد.

همکاری آفزیقای جنوبی با یارن در زمینه بیماری های واگیر

همچنین در ادامه مراسم نالدی پاندور وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی گفت: آفریقای جنوبی علاقه مند است در همه زمینه ها به خصوص بیماری های واگیر با ایران همکاری کند.

وی بیان کرد: ایران دستاوردهای خوبی در حوزه های واکسن ایدز و مالاریا و به طور کلی در بیماری های واگیر داشته است.

پاندورا اظهار کرد: من با ملاقات ها متوجه شدم روابط ما بسیار گسترده است و همکاری ها در حوزه فناوری بسیار خوب بوده و ایران در این زمینه موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.