بارندگی از امروز در سیستان و بلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز و فردا شرایط برای وقوع نخستین رگبار باران پاییزی همراه با رعد و برق و بادشدید لحظه‌ای در استان فراهم است.

بارندگی از امروز در سیستان و بلوچستانرضا آزادمنش کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: تمرکز بارش‌های این مدت در نواحی مرکزی استان شامل بزمان و خاش تا زاهدان است به طوری که تحت تاثیر آن لغزندگی جاده‌ای و احتمال پرآب شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

آزادمنش  گفت: همچنین با تشدید جریانات شمالی از فردا تا صبح چهارشنبه در زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز و مرز شرقی (میرجاوه تا سراوان) و نوارغربی (شورگز تا زرآباد) وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد در این مدت به حدود ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین از فردا تا اوایل هفته آینده دمای هوا در استان حدود چهار تا هفت درجه کاهش می‌یابد و در نقاط سردسیر مرکزی استان احتمال رسیدن حداقل دما به حدود صفر تا منفی ۲ درجه وجود دارد.

وی با توجه به تغییرات آب و هوایی توصیه کرد: افراد از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها، ارتفاعات و ساختمان‌های فرسوده خودداری کنند و گلخانه داران اقدامات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود انجام دهند.

 سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

انتهای پیام /ع

اولین رگیار باران پاییزی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار