معضل حل نشده سگ های ولگرد در خوزستان

رئیس مركز بهداشت خوزستان گفت: کنترل سگ های ولگرد امری ضروری است زیرا بیماری‌های که از این حیوانات منتقل می شود در بسیاری موارد غیرقابل درمان و کشنده هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر شکرالله سلمان‌زاده، رئیس مركز بهداشت استان بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد و حامی حیوانات باید در زمینه اتلاف و زنده‌گیری سگ‌های ولگرد با شهرداری‌ها همکاری نمایند.

وی افزود: از شهرداری‌ها انتظار می‌رود طبق دستورالعمل جدید به سرعت امکانات زنده‌گیری و نگهداری سگ‌ها را فراهم نمایند در غیر این صورت بدون شک پیگیر اقدامات قضایی در این زمینه خواهیم بود.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: حضور سگ‌ها در معابر عمومی از لحاظ روانی و جسمی سلامت شهروندان را تهدید می کند از جهتی باعث ایجاد رعب و وحشت شده از طرف دیگر ناقل بیماری های کشنده ای همچون هاری هستند.


سلمان زاده با اشاره به آمار 5 هزار گزیدگی توسط سگ های ولگرد، عنوان کرد: این آمار بالا ضمن ایجاد مشکلات جسمی برای افراد، هزینه‌های بسیار سنگینی را به حوزه بهداشت دانشگاه تحمیل می‌کند به طوری که برای هر مورد گزش باید 5 دوز واکسن هاری و یک دوز ایموگلوبولین تزریق شود که هزینه هر بیمار 10 میلیون ریال و در مجموع برای 5هزار مورد گزش، سالانه 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.


انتهای پیام/و


لزوم کنترل جمعیت سگ های ولگرد در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.