ساجدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بحران کره شمالی، بهانه تشدید حضور آمریکا در شرق آسیا

کارشناس سیاست خارجی گفت:ترامپ با سفر به شرق آسیا از بحران کره‌شمالی بهره‌برداری کرد تا حضور خود در این منطقه را مشروع جلوه دهد.

بحران کره شمالی دستاویزی برای حضور در شرق آسیامحمد ساجدی کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر طولانی مدت ترامپ به شرق آسیا، اظهار کرد: سفر  ترامپ به شرق آسیا را باید از دو منظر داخلی و بین‌المللی مورد تحلیل قرار داد.

کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: از بُعد  داخلی،  ترامپ  به دلیل  نداشتن یک استراتژی مدون به جهت قول‌هایی که به مردم داده است نیازمند پاسخ‌های داخلی است تا مردم خود را اقنا کند، بنابراین  سعی می‌کند وعده‌های خود را با واقعیت تطبیق دهد.

ساجدی ادامه داد: از بُعد بین‌المللی مهم‌ترین و حادترین مسئله بین‌المللی برای ترامپ  کره‌شمالی و تهدیدات اتمی آن است.

کارشناس سیاست خارجی افزود: هدف اصلی ترامپ برای حضور در منطقه شرق آسیا  یافتن متحدانی وفادار برای تحکیم پایه قدرت و نفوذ خود در شرق آسیا  مانند ژاپن و کره جنوبی است.

ساجدی تأکید کرد: ترامپ در سفر به جزیره کره درست برعکس وعده‌هایی که داده بود  عمل کرد، چرا که در کاخ سفید تأکید  کرد ه بود، ما باید برای نابودی کره شمالی  تلاش کنیم در حالی‌که  در مرز دو کره اعلام کرد ما آماده  مذاکره با کره شمالی هستیم.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه  ترامپ یک استراتژی مدون در قبال کره شمالی ندارد، در عین حال  علاقه‌ای هم برای جنگ با این کشور ندارد و فقط به عنوان طعمه‌ای اقتصادی به این بحران نگاه می‌کند، بنابراین اتفاقی در منطقه شرق آسیا رخ  نخواهد داد و فقط با ابزار  اقتصادی و تحریم  با  کره‌ شمالی برخورد خواهد کرد.

کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: بحران کره‌شمالی دستاویزی برای سود اقتصادی آمریکا است، زیرا با فضاسازی امنیتی سعی می‌کند افزون بر فروش تسلیحات دِین امنیتی را بر گردن کره جنوبی و ژاپن داشته باشد تا حضور خود را مشروع تر جلوه دهد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار