نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان:

ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان

نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان بر ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان به عنوان بزرگسالان فردا تاکید کرد.

 

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محسن هجری در همایش کتاب و کتابخوانی که امروز (۲۱ آبان) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه خواندن کتاب‌های داستان زمینه ساز رشد همه جانبه کودکان و نوجوانان می‌شود، اظهار کرد: کتاب‌های داستان مهارت‌ها و تجربه‌های دیگران را در قالب داستان به کودکان و نوجوانان منتقل کرده و از این طریق می‌تواند در رشد همه جانبه کودکان و نوجوانان اثرگذار باند.
هجری با بیان اینکه همه آدم‌ها فرصت تجربه کردن همه چیز را ندارند، گفت: خواندن کتاب می‌تواند افراد و به ویژه کودکان و نوجوانان را با جهانی که در دسترسشان نیست، آشنا کند.
این نویسنده برجسته کودک و نوجوان بیان کرد: مهارت‌های زندگی، شادی، غم، همدردی، حس کردن فقر و محرومیت و... موضوعاتی هستند که درک آن‌ها از طریق داستان به کودکان و نوجوانان راه و رسم زندگی کردن می‌آموزد.
هجری سپس با انتقاد از اینکه برخی از والدین با خواندن کتاب داستان توسط فرزندان خود مخالف بوده و عقیده دارند فرزندانشان فقط باید درس بخوانند، بیان کرد: کودکان و نوجوانانی که از صبح تا شب فقط درس می‌خوانند و مجالی برای بازی، تفریح و گشت و گذار در طبیعت و... پیدا نمی‌کنند، مهارت‌های زندگی را نمی‌آموزند، تاجایی که گا‌ها برخی از آن‌ها از برقراری ارتباط با دیگران ناتوان هستند.
هجری گفت: این کودکان و نوجوانان نه فقط در دوران کودکی بلکه در دروان بزرگسالی و حتی بعد از ازدواج خود نیز با مشکلاتی مواجه خواهند شد، چراکه مهارت‌های لازم برای زندگی کردن را نیاموخته و نمی‌توانند درک متقابلی از دیگران و زندگی مشترک داشته باشند.
این نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه کتاب‌های درسی به تنهایی کودکان و نوجوانان را برای زندگی کردن آماده نمی‌کند، از خانواده‌ها خواست تا بگذارند فرزندانشان کتاب داستان بخوانند.
 
انتهای پیام/پ
 

همایش کتاب و کتابخوانی در کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.