تظاهرات مردم رومانی در اعتراض به پیش‌نویس قانون مبارزه با فساد

هزاران نفر در اعتراض به پیش‌نویس اصلاح دستگاه قضایی در رومانی که در برابر مبارزه با فساد مانع ایجاد می کند، تظاهراتی برپا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هزاران نفر روز یکشنبه بار دیگر در اعتراض به پیش نویس اصلاح دستگاه قضایی در رومانی که به اعتقاد آنها این پیش نویس در برابر مبارزه با فساد مانع ایجاد می کند، تظاهراتی برپا و تدابیر اقتصادی «متناقض» دولت چپ میانه رو این کشور را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بخارست، تظاهر کنندگان که اکثر آنها جوان بودند، در بخارست، پایتخت رومانی تا مقابل مقر حزب سوسیال دموکرات راهپیمایی کردند و با تجمع در مقابل مقر حزب سوسیال دموکرات شعارهای «دزدها» و «سوسیال دموکرات، طاعون سرخ» سر دادند.

لولیان ساندو، یکی از تظاهر کننده ها در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد «ما نمی توانیم به رهبران اعتماد کنیم، آنها می خواهند عدالت را تحت کنترل سیاست قرار دهند».

این پیش نویس قانون که پارلمان رومانی درباره آن بحث می کند، پیش بینی می کند اختیارات دادستانی در مبارزه با فساد کاهش پیدا کند و دادستانی به ویژه نتواند درباره قضات تحقیق کند و این در حالی است که پیش نویس قانون کنترل وزیر دادگستری را بر دادستان ها افزایش می دهد.

در ماه ژانویه دولت تلاش کرده بود قانون مبارزه با فساد را تضعیف کند اما بر اثر فشار تظاهرات گسترده ای که بعد از سقوط کمونیسم در رومانی بی سابقه بود، مجبور به عقب نشینی شد.

تظاهر کنندگان همچنین از اصلاح قانون مالیاتی که این هفته دولت رومانی به تصویب رسانده است، انتقاد کردند.

انتهای پیام/

 تظاهرات در اعتراض به قانون مبارزه با فساد در رومانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار