ساخت موزه مردم شناسی و کمک به طراحی المان نفت وگاز در سرخس

در سفری یک روزه مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی به سرخس با ساخت موزه مردم شناسی و کمک به طراحی المان نفت وگاز و ساخت آن با هزینه شرکت گاز موافقت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  حمدرحیم رهنما مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در سفر  به شهرستان سرخس ضمن دیدار با فرماندار و اعضای شورای شهر سرخس و شهردار و بخشدار مزداوند از غار مزداوند و ظرفیت بالای گردشگری آن بازدید کرد و قول همکاری برای معرفی سرمایه گذار و تهیه وتصویب طرح‌های گردشگری را در این منطقه داد.


همچنین در جلسه‌ای که در فرمانداری تشکیل شد با ساخت موزه مردم شناسی و کمک به طراحی المان نفت وگاز و ساخت آن با هزینه شرکت گاز موافقت شد.

اختصاص فضا برای فروش و عرضه صنایع دستی در ساختمان در حال احداث پایانه مرزی و صدور مجوز دفتر خدمات مسافرتی و توسعه مجتمع‌های گردشگری در منطقه ویژه اقتصادی از دیگر مصوبات این سفر بود.

همچنین در جلسه‌ای با شورای شهر و شهرداری به ضرورت همکاری در احیای آثار تاریخی و تقویت منابع فرهنگی شهرستان سرخس تاکید شد.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در این سفر از مقبره بابا لقمان و انبار غله روستای قوش عظیم بازدید شد و مقرر شد تا درجلسه‌ای با استان قدس رضوی مسایل فی مابین به منظور واگذاری عرصه و حریم آثار میراثی به اداره میراث برای شروع فرایند احیا بحث و تبادل نظر شود.

انتهای پیام//ف.ج
 

بازدید مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از آثار میراثی و گردشگری شهرستان سرخس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.