کهگیلویه وبویراحمد نیازمند 72 کلاس درس در رشته های فنی

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت :بر اساس برآورد صورت گرفته استان به 72 کلاس درس در قالب 69 کارگاه در رشته های فنی و حرفه ای برای سال تحصیلی 97-98 نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ هادی زارع پور روزاظهار داشت: همچنین افزون بر 110 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کلاس ها و کارگاه های آموزشی در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در این استان نیاز است.

وی گرایش و تمایل بیش از حد دانش آموزان و اولیای آنان به سمت رشته های غیرفنی را یکی از چالش های اساسی فراروی عرصه آموزشی در کشور و این استان دانست و گفت: در سال تحصیلی گذشته حدود 76درصد از دانش آموزان پسر و دختر این استان وارد شاخه نظری شامل رشته های ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی شده و 24 درصد نیز در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش ادامه تحصیل دادند.

وی افزود: میانگین ورود دانش آموزان به رشته تجربی در کشور 46 درصد است که در استان کهگیلویه وبویراحمد این میزان به 54 درصد در سال تحصیلی 96-97 رسیده است.

وی تصریح کرد که میزان ورود دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کار ودانش در سال تحصیلی جدید نیز به حدود 30 درصد رسیده که میانگین کشوری در این راستا هم اینک بالای 35 درصد است.

زارع پور یادآور شد که بر اساس برنامه ششم توسعه میزان ورودی دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش تا سال 1400 باید به حدود 50درصد برسد.

افزون بر 152 هزار دانش آموز پسر و دختر این استان در مقاطع مختلف در بیش از 2هزارو 844 آموزشگاه مشغول تحصیل هستند.

 انتهای پیام/غ

ادامه تحصیل 24 درصد دانش آموزان استان در رشته های فنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.