تب کاذب به رشته های غیرفنی در بین دانش آموزان این استان بررسی شود

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت که تب کاذب و گرایش غیراصولی دانش آموزان در این استان به برخی رشته های غیرفنی از جمله رشته علوم تجربی از زوایای مختلف مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی محمد احمدی در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه نسبت دانش آموزان به رشته های فنی باید به حدود 50درصد برسد که این مهم در کشور 35 و در استان نیز کمتر از 30 درصد است.
احمدی یادآور شد که البته تلاش اداره کل آموزش وپرورش استان در این راستا و ظرف چهار سال گذشته مثبت بوده و حدود هشت درصد به میانگین دانش آموزان رشته های فنی و کار و دانش افزوده است.
وی ابراز داشت: گرایش دانش آموزان و خانواده های کهگیلویه و بویراحمد نسبت به رشته های فنی و حرفه ای رو به کاهش بوده که این خود زنگ خطری برای کاهش میزان قبولی ها در کنکور و نگرانی خانواده هاست.
وی همچنین با اشاره به برگزاری اردوهای دانش آموزشی به مناطق عملیاتی جنوب کشور نیز گفت: این مهم باید با دقت، ظرافت و همکاری بین بخشی و با کمترین میزان خطا و سهل انگاری از سوی متولیان امر انجام شود.
سهمیه اعزام دانش اموزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور در استان کهگیلویه وویراحمد در سال تحصیلی امسال 10 هزار و 300 نفر اعلام شده است.
وی از مجموعه سازمان برنامه و بودجه استان نیز خواست نسبت به تامین اعتبار لازم برای برای ایجاد و تجهیز پژوهشکده های 13 گانه آموزش و پرورش در استان اقدام کند.
افزون بر 152 هزار دانش آموز پسر و دختر استان در مقاطع مختلف در بیش از 2هزارو 844 آموزشگاه مشغول تحصیل هستند.

 انتهای پیام/غ

بررسی تب کاذب رشته های غیر فنی در استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.