شناسایی تمام نقاط معدنی در جنوب کرمان تا 2 سال آینده

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت جنوب کرمان از شناسایی تمام نقاط معدنی جنوب کرمان ،تا 2 سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمود اسکندری نسب رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت جنوب کرمان گفت : یکی از مهمترین اقداماتی که در جهت شناسایی و کشف پتانسیل ها و محدوده های امیدبخش معدنی در منطقه انجام شده، تعریف و واگذاری پهنه های بزرگ معدنی به سرمایه گذران عظیم و صاحب نام در سطح کشور است.

وی افزود:تمامی نقاط معدنی که ارزش فعالیت استخراجی دارند در منطقه توسط صاحبان این پهنه ها شناسایی شده و پس از اتمام شناسایی حداکثر 250 کیلومتر مربع آن به دارنده پهنه تحویل و مابقی آن جهت سرمایه گذاری سایرین آزاد می شود.

اسکندری نسب گفت: تاکنون 8 پهنه معدنی در جنوب کرمان تعریف و یک پهنه آزاد شده است و اکنون 7 پهنه به مساحت17هزارو 486 کیلومترمربع به سرمایه گذاران واگذار شده که بیش از 45 درصد کل مساحت جنوب کرمان را شامل می شود.

وی اظهار کرد: پهنه آباده جازموریان، به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تحویل داده شده و اکنون با پیشرفت 100 درصدی در مرحله اکتشافات تفصیلی و نیمه تفصیلی است و مساحتی بالغ بر 1203 کیلومترمربع محدوده امیدبخش آن در جنوب کرمان شناسایی شده و دارای مواد معدنی پلی متال از جمله کرومیت و آهن است.

محمود اسکندری نسب تصریح کرد: 3 پهنه، قلعه گنج شرقی، قلعه گنج غربی و اسفندقه نیز مرحله اول آن که شامل شناسایی کامل است، انجام شده و اکنون در مرحله پی جویی می باشد و پیشرفتی بالغ بر 40 درصدی را داراست.

وی همچنین گفت : 3 پهنه بهرآسمان، جبالبارز و جبالبارز غربی امسال نیز به ترتیب به شرکت ملی صنایع مس ایران، گهرزمین و یک شرکت خصوصی واگذار شده که با توجه به زمان اندک از واگذاری بین 10 تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی را دار هستند. و یک پهنه دیگر نیز به مساحت 1795 کیلومترمربع تعریف و به زودی به سرمایه گذاران واگذار خواهد شد.

اسکندری نسب افزود: قبل از دولت یازدهم 2048 کیلومترمربع از مساحت جنوب کرمان اکتشاف شده بود که طی چهارساله اخیر با رشدی بالغ بر 214 درصد یعنی بیش از دو برابر اکتشاف انجام شده در تاریخ جنوب کرمان، 4389 کیلومترمربع دیگر نیز به اکتشافات معدنی منطقه افزوده شد و این رشد حیرت انگیز در اکتشاف منطقه، توانسته کاستی های عدم توسعه معدنی جنوب کرمان در سابق را تا حدی مرتفع سازد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تصریح کرد: با تلاش سرمایه گذاران و طبق برنامه های پیش بینی شده این سازمان تا 2 سال آینده تمامی نقاط امیدبخش و پتانسیل های معدنی جنوب کرمان شناسایی و به صورت معدن های فعال، اشتغالزایی مناسبی را برای مردم منطقه ایجاد و موجب رونق اقتصادی جنوب کرمان خواهند شد.
انتهای پیام/ی

واگذاری 7پهنه معدنی به سرمایه گذاران در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار