سرلشکر موسوی مطرح کرد؛

بیش از ۶۰۰ مجروح با بالگرد به کرمانشاه منتقل شدند

فرمانده کل ارتش گفت: تا این لحظه بیش از ۶۰۰ مجروح را با توان بالگردی و بخشی را نیز با آمبولانس‌ها به کرمانشاه منتقل کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: تا کنون بیش از ۳۵۰ کشته و بیش از ۲۰۰۰ مصدوم پیدا شده‌ است، همچنین برخی ساختمان‌ها کاملا فرو ریخته و در برخی از بخش‌های شهر هیچ بنای سالمی روی زمین باقی نمانده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پس از وقوع زلزله یگان‌های ما بلافاصله در منطقه مستقر شدند و به امداد رسانی، آواربرداری و بیرون آوردن مصدومان و مجروحان اقدام کردند، همچنین صبح امروز یک پل هوایی میان کرمانشاه و سر پل ذهاب ایجاد شد.

وی افزود: تا کنون ۲۵۰ پرواز بالگردی داشتیم و یک زنجیره آمبولانسی هم به منظور تخلیه مجروحان روی زمین ایجاد شد و تا این لحظه بیش از ۶۰۰ مجروح را با توان بالگردی و بخشی را نیز با آمبولانس‌ها به کرمانشاه منتقل کردیم.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: برخی از مجروحان را با هواپیمای C130 نیروی هوایی منتقل کردیم و ماموران را در ۴ تیپ در سر پل ذهاب مستقر کردیم تا در هر قسمت اقدام به آواربرداری کنند، چرا که حتی اگر یک نفر را هم از زیر آْوار بیرون آوریم برای ما خوشایند است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کار با قدرت و شدت ادامه دارد و نیاز فراوانی به چادر و ملزومات دیگری مانند کنسرو، نان و آب احساس می‌شود.

وی بیان کرد: نزدیک به هزار تخته چادر و مقداری از ملزومات غذایی و آب از تهران از طریق فرودگاه وارد این استان شد، اما با توجه به تاریکی هوا، لذا امیدواریم بتوانیم بخشی از آلام مردم را تسکین بخشیم.

سرلشکر موسوی در پایان یادآور شد: زمانی که برخی از اماکن در مرز‌ها تخریب شدند برخی از جوانان ما در پادگان سر پل ذهاب از دست رفتند، اما داغ ملت ما آنقدر سنگین است که فعلا داغ عزیزان خود را در اولویت بعدی قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
خدا قوت دست مریزاد و خسته نباشی که در تمام صحنه ها حضور موثری دارید انشالله اجرتان با امام حسین (ع)
Iran (Islamic Republic of)
خلیل
۱۰:۰۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
بنام خدا
سرداران و سربازان محترم خسته نباشید وخداقوت ،اجرکم عندالله و عندالرسول .
ماملت و شما سپاهیان و ارتشیان به حمدالله قدر همدیگر را می دانیم. خدایا بینهایت شکر
ما همه ارتش و سپاه و بسیج و انتظامی و همه و همه با هم یکی هستیم به لطف خدا
آخرین اخبار