۲۰۰ میلیون تومان برای خرید کتاب در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره انتخاب کتاب خبر داد و گفت: ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید کتاب در این استان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رضا دهبانی‌پور در نشست فعالان عرصه کتاب کهگیلویه و بویراحمد با امام جمعه یاسوج اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده تفاهم نامه‌ای با مبلغ 200 میلیون تومان با هدف خرید و اهداء کتاب در این استان با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد منعقد شده است.

وی سرانه مطالعه در استان را رضایت بخش ندانست و عنوان کرد: ارائه گزارش در حوزه کتاب و کتابخوانی به منزله رضایت از وضعیت کنونی کتابخوانی در جامعه اعم از شهری و روستایی نیست.

دهبانی‌پور ابراز کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده بزودی فراخوان انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد منتشر و پس از دریافت کتاب‌های تازه به چاپ رسیده کار داوری و انتخاب کتاب‌های برتر انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: حمایت از کتاب و کتابخوانی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جزو اولویت‌های مجموعه وزارت فرهنگ بوده و در این زمینه سالانه نسبت به تجهیز کتابخانه مساجد شامل خرید قفسه، میز مطالعه،کتاب و ملزومات فرهنگی مرتبط با کتابخوانی اقدام می‌کند.

دهبانی‌پور با اشاره به به برگزاری جشنواره سراسری روستاهای دوستدار کتاب، بیان کرد: نشست‌ها و برنامه ریزی‌های لازم برای مشارکت روستاهای استان در این جشنواره به عنوان یک رویداد ملی در حوزه فرهنگ انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه به صورت پایه‌ای ویژه برنامه‌های "دوشنبه کتاب" با مشارکت سازمان بهزیستی در مهد کودک‌های این استان اجرایی می شود.

دهبانی‌پور افزود: نمایشگاه بزرگ کتاب کهگیلویه و بویراحمد بهمن ماه ٩٦ با حضور ناشران ممتاز کشوری در یاسوج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ

اختصاص 200 میلیون تومان برای خرید کتاب در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.