کلانتری خبر داد

تصویب ارائه تسهیلات برای اشتغال روستاییان

معاون وزیر کار از تصویب ارائه تسهیلات برای اشتغال روستاییان خبر داد.

تصویب ارائه تسهیلات برای اشتغال روستاییانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید کلانتری، معاون امور تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی در همایش اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال فرش ضمن اشاره به ضرورت حمایت از صنعت فرش در کشور گفت: ما طرح روستا-تعاون را پیشنهاد کردیم که در آن هزار روستا و تعاونی حمایت می‌شوند و فعالیت‌های خود را توسعه می‌دهند و تعاونی‌های فرش می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود:این تسهیلات محدودیتی ندارند و شهرهای زیر ده هزار نفر و روستاها می‌توانند از آن استفاده کنند تا بتوانیم یک ظرفیت بزرگ اجتماعی از طریق صنعت فرش ایجاد کنیم.

 کلانتری از تصویب ارائه تسهیلات برای اشتغال روستاییان خبر داد و گفت: هفته گذشته آیین‌نامه اجرایی استفاده از تسهیلات گسترده اشتغال روستایی به تصویب هیئت دولت رسید و تا دو هفته دیگر بانک‌های توسعه تعاون پست بانک و کشاورزی و همین طور صندوق‌های امید و حمایت از کشاورزی شروع به پرداخت تسهیلات خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای موفقیت در این صنعت باید به چند نکته توجه کنیم، ادامه داد:هر تعاونی باید بداند صدها تعاونی‌ دیگر در داخل و خارج از کشور وجود دارد که باید به چشم رقیب به آن نگاه کنیم.

کلانتری ادامه داد:کشورهای دیگر از هند و چین با نیروی کار ارزان‌تری می‌توانند ما را پشت سر بگذارند و اگر مبتنی بر دانش کار نکنیم شکست می‌خوریم، همچنین صنعت فرش ارتباط عجیبی با صنعت گردشگری دارد و فرش می‌تواند یکی از سوغات‌های همیشگی گردشگران باشد در برخی موارد تعاونی‌ها از بخش خصوصی نقش بیشتری ایفا کنند وقتی واحدها و کارگاه‌ها کوچک زیر چتر تعاون گرد هم بیایند و به مواد اولیه و آموزش با هزینه کمتر دست یابند، می توانند بازار بهتری داشته باشند.

معاون تعاون  وزیر کار و رفاه اجتماعی سازمان فنی حرفه ای را دارای جایگاه اصلی در آموزش و ارتقای صنعت فرش دانست و گفت: یکی از جاهایی که نقش مهمی در این زمینه دارد سازمان فنی و حرفه‌ای است که آمادگی دارد در خدمت صنعت فرش باشد و همین طور صندوق بیمه روستاییان و عشایر می‌تواند در ایمن کردن روستاییان اولویت را به روستاهای بافنده بدهد.

انتهای پیام/

ارائه طرح روستا- تعاون برای اشتغال روستاییان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.