اتحاد با اروپا یا خروج از آن؟

رئیس پارلمان اروپا: بیشتر انگلیسی‌ها اکنون برکسیت را اشتباه می‌دانند

«آنتونیو تاجانی» در یک مصاحبه گفت نظر بسیاری از شهروندان و نیز مقامات انگلیسی درباره برکسیت تغییر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیپندنت، آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا، گفت اکنون بسیاری از شهروندان انگلیس باور دارند برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) اشتباه است.

وی گفت این احساس سرخوردگی «حتی در دولت انگلیس» نیز دیده می‌شود. وی افزود با این‌حال، مقامات لندن از اذعان آشکار این مسئله خودداری می‌کنند.

وی در گفتگو با یک روزنامه آلمانی هشدار داد در صورتی که در مذاکرات برکسیت توافقی میان اتحادیه اروپا و انگلیس حاصل نشود، لندن با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد؛ اما 27 کشور اروپایی دیگر نیز تحت ‌الشعاع قرار خواهند گرفت.

وی در این مصاحبه گفت: «مشکل ما نیستیم زیرا اتحادیه اروپا با صدایی واحد سخن می‌گوید. بلکه این دولت انگلیس است که با معضلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. انگلیسی‌ها باید به ما بگویند پس از جدایی از اتحادیه اروپا، قصد دارند چه روابطی با ما داشته باشند. آیا می‌خواهند مانند نروژ رفتار کنند و یا مانند سوئد؟»

تاجانی افزود: «من معتقدم در حال حاضر بخش بیشتر جمعیت انگلیس برکسیت را اشتباه می‌دانند. حتی اگر مقامات انگلیس اذعان نکنند، این سرخوردگی به دولت این کشور نیز سرایت کرده است.»

رئیس پارلمان اروپا پیشتر گفته بود برخی از مقامات دولتی انگلیس باید اعتراف کنند کشورشان بیش از آنچه آن‌ها در انگلیس ادعا می‌کنند به اتحادیه اروپا نیاز دارد.

نتایج نظرسنجی‌ها از شهروندان انگلیسی نشان می‌دهد باور به اشتباه بودن برکسیت روز به روز در حال افزایش است. نتایج یک نظرسنجی در ماه گذشته نشان داد 47 درصد از مردم انگلیس باور دارند خروج از اتحادیه اروپا اشتباه است. این در حالی است که تنها 42 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند جدایی کشورشان از این اتحادیه تصمیمی صحیح بوده است.

با این حال، در نظرسنجی‌هایی که چگونگی رای دادن شهروندان انگلیسی در صورت برگزاری احتمالی یک همه‌پرسی دیگر برای برکسیت را در نظر گرفته اند، تفاوت چندانی نسبت به نتایج همه‌پرسی سال گذشته مشاهده نمی‌شود و به نظر می‌رسد جامعه این کشور پس از رویدادهای اخیر، همچنان در دو قطب متضاد قرار دارد.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، در ماه گذشته در یک نشست گفت روند برکسیت همچنان می‌تواند متوقف شود. وی همچنین گفت «حصول توافق خوب، خروج انگلیس بدون حصول توافق و همچنین باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا» سه سناریوی احتمالی برای آینده انگلیس هستند.

با این وجود، درباره مسائل حقوقی مربوط به متوقف کردن اجرای ماده 50 قانون اساسی اتحادیه اروپا که روند جدایی انگلیس از این اتحادیه را به طور رسمی آغاز کرد، اختلاف نظرهایی وجود دارد.

اظهارات تاجانی و تغییر نگرش شهروندان انگلیسی نسبت به برکسیت در حالی است که مذاکرات جدایی این کشور به بن‌بست خورده است. یکی از دلایل فقدان پیشرفت در این مذاکرات، ناتوانی از حصول توافقی به منظور تعیین مقدار هزینه‌هایی است که لندن باید پس از برکسیت پرداخت کند.

انتهای پیام/

 

تغییر نگرش شهروندان انگلیسی نسبت به برکسیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار