برگزاری همایش روز جهانی دیابت در مشهد

همایش روز جهانی دیابت با محوریت "زنان و دیابت؛ آینده سالم حق ماست" توسط بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان در فرهنگسرای ترافیک مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  دکتر فرهاد رجب پور صنعتی مدیر آموزش بنیاد دیابت در این همایش با اشاره به آمار‌های جهانی دیابت زنان، خطرات و پیشگیری‌ها در این خصوص گفت: از هر ۱۰ زن یک زن مبتلا به دیابت است  و از هر 7 زن باردار یک مورد مبتلا به دیابت بارداری است .

قایم مقام مدیرعامل بنیاد دیابت استان در خصوص هدف از برگزاری این همایش گفت: توسعه آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با بیماری دیابت در جوامع شهری از جمله اهداف برپایی این همایش است.

هاجر شریفی افزود: موضوع آگاهی و خود مراقبتی شهروندان همراه با فراخوان بسیج همگانی برای مواجهه با این بیماری که گران‌ترین بیماری فراگیر غیر مسری جهان نام گرفته با بالا رفتن آمار مبتلایان به دیابت در ایران و جهان تبدیل به نیازی جدی و تامل برانگیز برای دولت‌ها و مردم شده است.


در حاشیه این همایش خدمات پایش سلامت شهروندان و نیز اولین جشنواره غذای سالم کودکان دیابتی برگزار شد و از شرکت کنندگان در این جشنواره نیز تقدیر به عمل آمد.

همچنین حلقه آبی کودکان دیابتی نیز توسط واحد کودک و نوجوان بنیاد دیابت تشکیل شد.

 
انتهای پیام//ف.ج
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.