کواکبیان در صحن علنی:

دولت قبل، قوانین را دور زد/کمیسیون اصل 90 باید خاطیان را معرفی کند

نماینده تهران گفت: کمیسیون اصل 90 باید به طور مشخص خاطیان را مشخص کند و از قوه قضاییه بخواهد هرچه سریع‌تر رسیدگی کند.

دولت قبل، قوانین را دور زد/کمیسیون اصل 90 باید خاطیان را به طور مشخص معرفی کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 24 آبان96) طی اخطار به اصول 90، 94 و123 قانون اساسی گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی باید نقش مدعی‌العموم را داشته باشد.

وی با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 درباره بررسی طرز کار قوه مجریه در ابلاغ و اجرای قوانین مصوب اظهار کرد: خواندن این گونه گزارش‌ها چه فایده‌ای دارد و اگر صرفا بگویند که ما این قوانین را تصویب کردیم و دولت اجرا نکرده است فایده‌ای ندارد و این کمیسیون باید به صورت مشخص خاطی را مشخص کند.

رئیس کمیسیون اصل90 تصریح کرد: باید کمیسیون اصل 90 پس از معرفی این افراد از قوه قضاییه بخواهد که این مسئله را پیگیری کند و همه باید به این مسئله واقف باشیم که حرمت امامزاده را متولی نگه می‌دارد.

کواکبیان متذکر شد: متأسفانه قوه قضاییه به تحقیق و تفحص‌ها رسیدگی نکرده و ما در مجلس وقت مملکت را می‌گیریم درحالی که کمیسیون اصل 90 باید مشخصا در این زمینه‌ها توضیح دهد چرا که ما دیدیم دولت قبل چگونه قوانین را دور زد و دولت فعلی هم که می‌گوید ما از اول برنامه را قبول نداشتیم.

علی مطهری که ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: کمیسیون اصل 90 نمی‌تواند جای قوه قضاییه را بگیرد و حکم صادر کند بلکه حداکثر می‌تواند گزارش خود را به قوه قضاییه ارجاع دهد و گزارش امروز کمیسیون اصل 90 راجع به عدم ابلاغ و اجرای آیین نامه‌های اجرایی بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، صحن ، کمیسیون اصل90
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار