قاچاق ۹۰ درصدی واردات گوشی‌های تلفن همراه

 نماینده ستاد مرکزی مبارزه به قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۹۰ درصد از گوشی‌های تلفن‌های همراه وارداتی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  حسین بهمنی نماینده ستاد مرکزی مبارزه به قاچاق کالا و ارز استان در نشست کارگروه پیشگیری از وقوع جرم قاچاق کالا و ارز گفت:سالانه بیش از ۱۲۲ میلیون گوشی تلفن همراه در کشور به فروش می‌رسد که از این تعداد بین ۱ و نیم تا دو میلیون در کشور تولید و بیش از ۹ میلیون گوشی تلفن همراه هم از خارج وارد می‌شود که ۹۰ درصد از گوشی‌های وارداتی قاچاق هستند.

وی با بیان اینکه با هدف جلوگیری از ورود گوشی قاچاق به کشور طرح ریجستری گوشی تلفن همراه از ۲۸ مهر ماه امسال آغاز شد افزود: مرحله اول این طرح به صورت مانیتورینگ(نمایشی) در حال اجراست و مرحله دوم آن هم شامل ۲ یا سه برند کالا است (از جمله گوشی‌های اپل و سامسونگ) که به زودی اجرا می‌شود.

دبیر کارگروه پیشگیری از وقوع جرم قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه در قالب این طرح گوشی‌هایی که به صورت قاچاق وارد می‌شود هیچ گونه خدمتی از اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل دریافت نمی‌کنند گفت: درمرحله سوم این طرح برای سایر برند‌های گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌های سیم کارت خور اجرا می‌شود.

بهمنی از راه اندازی سامانه پیامکی استعلام گوشی تلفن همراه خبر داد و اضافه کرد: صاحبان گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌های سیم کارتی برای آگاهی از قاچاق بودن یا نبودن کالای خود می‌توانند شماره ۱۵ رقمی آی، ام، آی که پشت گوشی یا کارتن گوشی ثبت شده را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۷ ارسال کرده که در صورت ثبت بودن این شماره در سامانه کشوری قاچاق نبودن آن مشخص می‌شود که درغیر این صورت کالای مورد نظر قاچاق است.

وی با بیان اینکه مردم باید پیش از خرید گوشی تلفن همراه با استفاده از این سامانه قاچاق بودن یا نبودن آن را در فروشگاه مشخص کنند ادامه داد: سالیانه ۲۰ هزار میلیارد تومان بایت گوشی‌های تلفن همراه ارز از کشور خارج می‌شود که با اجرای طرح ریجستری تلفن همراه از خروج این مقدار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

۹۰ درصد واردات گوشی‌های تلفن همراه قاچاق هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.