رییس صنعت ، معدن و تجارت گلستان :

لزوم حمایت از سرمایه گذاران/ کوچک بودن چالش صنعت گلستان

رییس صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: برای رفع مشکلات صنعت باید از سرمایه گذاران حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛  قوانلو رییس صنعت، معدن و تجارت گلستان در نشست خبری با رییس و هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: یکی از بزرگترین مشکلات استان در بخش صنعت، کوچک بودن صنایع است.

وی گفت: این صنایع کوچک به دلیل افزایش ناگهانی قیمت دلار در سال‌های گذشته و تلاطم‌های اقتصادی صدمه دید و نیاز سرمایه در گردش آن‌ها را زیاد کرد.

قوانلو اضافه کرد: باید برای این صنایع راکد و یا نیمه فعال تامین سرمایه کنیم که در سال گذشته به ۴۲۰ واحد برای طرح‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت تزریق کردیم.

وی در ادامه گفت: در تحقق سرمایه گذاری برای امسال رشد بسیار خوبی داشتیم.

قوانلو افزود: در هفت ماه نزدیک به ۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعت استان محقق شده است و پیش بینی می‌شودبرای امسال حدود ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش صنعتی محقق شود.

وی گفت: مهم‌ترین برنامه ما برای امسال ادامه برنامه طرح رونق تولید سال گذشته است که عملکرد خوبی داشتیم و در پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، هفتمین استان کشور شدیم.

قوانلو اضافه کرد:تا کنون برای امسال ۳۳ واحد ما تسهیلات رونق تولید حدود ۵۳ میلیارد تومان دریافت کرده اند.

وی در بحث اشتغال گفت: حدود ۱۹ هزار و ۴۶۰ شغل برای استان در نظر گرفته شده که ۵ هزار و ۷۰۰ تای آن سهمیه سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

قوانلو در ادامه افزود: در بحث ارزش افزوده بخش معدن، گلستان رشد ۵۴ درصدی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ داشته است.

قوانلو در پایان از منطقه آزاد اینچه برون گفت: کلیات منطقه آزاد تصویب شده و در حال حاضر جزئیات آن در کمیسیون اصلی امور اقتصادی در حال بررسی است که احتمالا در یک ماه آینده جزئیات آن نیز تصویب و به صحن علنی برده شود.
 
انتهای پیام/ق
 

حمایت از سرمایه گذار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.