اعتبار بلاعوض برای اجرای سیستم آبیاری نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت:اعتبارات بلاعوض آّبیاری های زیر سطحی به ازای هر هکتار7 میلیون تومان فرصتی مناسب برای اجرای سیستم های نوین آبیاری است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  جلسه کمیته حفاظت از منابع آب در بخش ماهان با حضور بخشدار ماهان، ،مدیر امور آب شهرستان،نیروی انتظامی و جمعی از نمایندگان موتور پمپ های کشاورزی در محل بخشداری ماهان برگزار شد

مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: بخش کشاورزی در روستاها را باید مرتبط با بحث های اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی دانست و از لحاظ اشتغال نیز نقش کشاورزی در روستاها چشمگیر می باشد.

وی تشکیل پرونده های اجرای آبیاری های نوین در مقطع زمانی مشابه در سال قبل را 500هکتار عنوان و افزود: امسال این میزان به 3000هکتار پرونده رسیده که این سهم در ماهان 302 هکتار می باشد.

وی همچنین محدودیت های مالی دولت را از دیگر مشکلات سال های اخیر نام برد و اظهار کرد: این مهم هیچ تاثیری بر روی اعتبارات تخصیص داده شده در اجرای سیستم های آبیاری نداشته و سال به سال این اعتبارات رو به افزایش بوده است که خود اولویت کاری و کارشناسی همکاران در اجرای سیستم های نوین آبیاری است .

وی اعتبارات بلاعوض آّبیاری های زیر سطحی به ازای هر هکتار7 میلیون تومان را فرصتی مناسب جهت اجرای این سیستمها دانست وافزود: این گام موثری در خصوص اجرای این سیستم ها در باغات و مزارع خرد که بر اساس سهم باغ و مالکیت شخصی این سیستم ها قابل اجراست

وی افزود: کشت و توسعه گیاهان دارویی با نیاز آبی کمتر ،اجرای گلخانه های مدرن و... از دیگر راهکارها برای برون رفت از بحران کم آّبی می باشد.

در پایان این جلسه مصوبه ای در خصوص خاموشی موتور پمپ ها در نیمه دوم ماههای آذر ،دی و بهمن ماه سال جاری تصویب شد که نقش بسزایی در صرفه جویی مصرف آب خواهد داشت .

انتهای پیام/ی

7میلیون تومان برای هر هکتار آبیاری نوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار