زلزله در پارس‌آباد خسارت جانی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به وقوع زمین لرزه در پارس آباد گفت: زلزله رخ داده در جمهوری آذربایجان و مناطق مرزی شمال این استان خسارت جانی نداشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  مسعود امامی یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل اضافه کرد: کانون اصلی زلزله ۵.۴ ریشتری شهر بردا در کشور جمهوری آذربایجان بود که در شهرهای شمالی استان بویژه اصلاندوز و پارس آباد نیز به خوبی احساس شد.

وی با بیان اینکه از همان دقایق اولیه تیم های ارزیاب و امداد و نجات در واکنش سریع به محل های روستایی و مرزی اعزام شدند، ادامه داد: خوشبختانه براساس اعلام تیم‌های اعزام شده گزارشی از خسارت جانی و مصدومیت در این شهرها نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل تنها خسارت مالی گزارش شده را ترک خوردگی چند ساختمان در این مناطق عنوان کرد و یادآور شد: تیم های ارزیاب مدیریت بحران در حال بررسی دقیق این خسارت ها هستند.

گفتنی است بنا به گزارش اورژانس در پی این زمین لرزه یک‌کودک ۱۲ ساله با سابقه تشنج دچار ایست قلبی شده که پزشکان در حال رسیدگی به وضعیت او هستند.

وی با اشاره به آماده باش شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های استان بویژه در مناطقی که تحت تاثیر زلزله اخیر بوده اند، بیان داشت: تیم های امداد و نجات نیز در اولین دقایق زلزله به مناطق روستایی اعزام شدند تا در صورت نیاز به امدادرسانی بپردازند.

زلزله ۵.۴ ریشتری در شهر بردا جمهوری آذربایجان که ساعت ۲۳.۱۷ دقیقه چهارشنبه شب رخ داد؛ در شهرهای مشگین شهر، اردبیل، پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، جعفر آباد، گرمی و... احساس شد.

قدرت این زمین لرزه در مرکز استان خفیف بود اما در شهرستان پارس آباد در شمال استان اردبیل شدت این زلزله بیشتر بود.

انتهای پیام/ب

جزییات خسارت زلزله در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.