گردشگری سلامت موجب ارتقای سطح روابط ایران و افغانستان می‌شود

فرماندار زابل گفت: توسعه گردشگری سلامت از موضوعات بسیار مهمی است که موجب ارتقای سطح روابط بین دو کشور ایران و افغانستان می‌شود.

گردشگری سلامت موجب ارتقای سطح روابط ایران و افغانستان می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هوشنگ ناظری در نشست راهبردی گردشگری سلامت که بین مسئولین بهداشت و درمان شهرستان زابل و کشور افغانستان (استان‌های فراه ونیمروز) در فرمانداری زابل برگزارشد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سخت‌ترین شرایط در کنار دولت و ملت افغانستان بوده و برای استقرار دولت و نظامی برخواسته از رأی و اراده مردم این کشور در کنار دولت و ملت افغانستان قرار دارد.

وی افزود: گردشگری سلامت یکی از موضوعاتی است که باعث ارتقاء سطح ارتباطات وتعاملات دو ملت ایران و افغانستان می‌شود و این تعامل و همکاری بیش از پیش موجب نقش بر آب شدن نقشه‌های استکبار جهانی می‌شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از جایگاه رفیعی در عرصه بین المللی برخوردار است، ادامه داد:بدون شک دستیابی به اهداف مورد نظر دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان مستلزم تعامل و همکاری طرفین در تمامی موضوعات مرتبط است و باید در جهت حل مشکلاتی که مانع دستیابی به این اهداف می‌شود، اقدام عاجل به عمل آورد.

فرماندار زابل با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا این تفاهمات وارتباطات به سایر ولایت‌های افغانستان هم راه پیدا کند، خاطر نشان کرد: با توجه به این تفاهنامه امیدواریم در بخش‌های مختلفی همچون درمان، سلامت، تحقیقات و پژوهش در آینده ارتباطات بیشتری با کشور افغانستان داشته باشیم.

همچنین در این جلسه ریاست «صحت عامه» ولایت نیمروز کشور افغانستان اظهار داشت:مردم افغانستان با هزینه‌های بسیار بالایی برای درمان خود به کشور‌های خارجی مثل هندوستان و انگلستان مراجعه می‌کنند.

خسرو یوسف زهی با اشاره به تفاهم نامه ای که بین  مسئولین بهداشت و درمان کشور ایران و افغانستان به امضا رسید، گفت: همکاری و ارتباط بین دو کشور ایران و افغانستان به نفع مردم است و علاوه بر آن قطعا اتحاد بین این دو کشور موجب شکست نقشه های دشمنان در منطقه می شود.

 گفتنی است: در پایان این نشست  تفاهم نامه همکاری در زمینه گردشگری سلامت و همچنین بهداشت و درمان بین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زابل و مسئولان بهداشت و درمان استان های فراه و نیمروز کشور افغانستان به امضاء رسید.

انتهای پیام/گ

گردشگری موجب ارتقاء سطح روابط ایران و افغانستان میشود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار