اندیشکده آمریکایی؛

کره شمالی در حال ساخت نخستین زیردریایی خود با قابلیت پرتاب موشک‌های بالستیک است

یک مؤسسه آمریکایی مدعی شد تصاویر ماهواره‌ای از تلاش کره شمالی برای ساخت نخستین زیردریایی عملیاتی با قابلیت استقرار موشک‌های بالستیک حکایت دارد.

کره شمالی در حال ساخت نخستین زیردریایی خود با قابلیت پرتاب موشک‌های بالستیک استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مؤسسه آمریکایی که فعالیت های هسته ای و موشکی کره شمالی را رصد می کند، روز پنجشنبه اعلام کرد تصاویر ماهواره ای که این ماه از یک کارگاه کشتی سازی کره شمالی به دست آمده است نشان می دهد این کشور همچنان در تلاش برای ساخت نخستین زیردریایی عملیاتی خود با قابلیت استقرار موشک بالستیک است.

موسسه «نورث 38» (North 38) مستقر در واشنگتن اعلام کرد این تصاویر ماهواره ای پنجم نوامبر از کارگاه کشتی سازی «سینپو ساوت» (Sinpo South) کره شمالی به دست آمده است. این تصاویر قطعاتی را نشان می دهد که ظاهرا بخش هایی از بدنه زیردریایی در این کارگاه کشتی سازی است. این موسسه آمریکایی اعلام کرد به نظر می رسد کره شمالی در تلاش برای ساخت یک زیردریایی جدید است که احتمالا نمونه عملیاتی زیردریایی آزمایشی فعلی کره شمالی با قابلیت استقرار موشک بالستیک از «کلاس سینپو» (SINPO Class) است.

 

انتهای پیام/

کره شمالی زیردریایی جدید می‌سازد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار