رئیس حزب حاکم کره جنوبی: آمریکا نباید بدون موافقت سئول علیه کره شمالی اقدامی کند

رئیس حزب حاکم کره جنوبی اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا به هیچ وجه نباید بدون موافقت سئول در مورد اقدام نظامی بر ضد کره شمالی تصمیم بگیرد.

رئیس حزب حاکم کره جنوبی: آمریکا نباید بدون موافقت سئول علیه کره شمالی اقدامی کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چو می-آئه، رئیس حزب حاکم کره جنوبی چهارشنبه در سخنرانی خود در اندیشکده‌ای در واشنگتن گفت: «رئیس جمهور آمریکا اغلب خاطر نشان می کند که همه گزینه‌ها مدنظر است. ما می خواهیم مطمئن شویم که گزینه جنگی جدید روی میز گذاشته نشده است. آمریکا به هیچ وجه نباید بدون موافقت کره جنوبی به راه‌حل نظامی متوسل شود.»

وی افزود: «ما باید با استفاده از ابزارهایی که در اختیار داریم، به دنبال راه‌حلی مسالمت آمیز برای این بحران (کره شمالی) باشیم.»

اظهارات چو می-آئه که قرار است در واشنگتن با اعضای دولت آمریکا دیدار کند، نگرانی‌های کره جنوبی را در مورد پیامدهای مخربی که حملات نظامی احتمالی آمریکا به کره شمالی می تواند در پی داشته باشد، نشان می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا در سفر چند روز پیشش به سئول در چارچوب سفر دوره‌ای طولانی به آسیا اعلام کرد آماده است برای جلوگیری از هر گونه حمله از مجموعه‌ای کامل از نیروهای مسلح آمریکا استفاده کند.

ترامپ در عین حال پیونگ یانگ را به مذاکره برای رسیدن به توافق ترغیب کرد.

رئیس جمهور آمریکا که قبلا مذاکره با کره شمالی را اتلاف وقت توصیف کرده بود، با این حال به روشنی راه را برای مذاکره باز نکرد و علامت‌های متناقضی در مورد اراده خود برای مذاکره فرستاد. ترامپ در بازگشت از سفر دوره‌ای به آسیا گفت شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین و او توافق «توقف متقابل» اقدامات را رد کردند.

چین و روسیه پیش‌تر برای این راه‌حل یعنی توقف تمرین‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی در ازای توقف برنامه تسلیحاتی کره شمالی تلاش می کردند.

پیونگ یانگ علاقه بسیار کمی به مذاکره نشان داده است حداقل تا زمانی که هنوز موشک هسته‌ای که بتواند به خاک آمریکا برسد، آزمایش نکرده بود. در حالی که مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی گفتگو با کره شمالی را خواستار است، چو می-آئه اعلام کرد سئول از سیاست دونالد ترامپ مبنی بر تشدید فشار بر کره شمالی از طریق تحریم حمایت می کند. وی معتقد است مذاکره بی فایده است.

رئیس حزب حاکم کره جنوبی با این حال گفت که از بین بردن هر گونه امکان گفتگو می تواند به ارتکاب اشتباهات محاسباتی از سوی کره شمالی منجر شود.

 

انتهای پیام/

 

لزوم همکاری آمریکا و کره جنوبی درباره کره شمالی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار