سردار مویدی خبر داد

افزایش 12 درصدی کشف مواد مخدر در کشور

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در هشت‌ماهه نخست امسال بیش از ۵۲۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می‎دهد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار علی مویدی در حاشیه کارگاه آموزشی منطقه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه اعتیاد و مواد مخدر استان‌های غرب کشور و در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 12 درصدی کشف موادمخدر در کشور بیان کرد: در هشت‌ماهه نخست امسال بیش از ۵۲۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف‌شده که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می‎دهد.

وی با بیان اینکه در افغانستان شاهد افزایش سطح زیرکشت خشخاش هستیم، افزود: در این کشور 10 هزار تن تریاک تولید می‌شود که برای کشورهای همجوار و منطقه هشدار و تهدید است.

مویدی بیان کرد: آمادگی و تلاش در راستای مقابله با این پدیده خانمان‌سوز ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید براینکه دولتمردان افغانستان نسبت به گسترش و توسعه این پدیده اقدامات قابل‌ قبولی را انجام ندادند و این مساله‌ای تهدید کننده است، خاطر نشان کرد: ایران در چند دهه اخیر در بحث چگونگی مقابله با مواد مخدر در مرز با افغانستان بوده است.

وی اظهار کرد: استان‌های ما متناسب با قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود برنامه‌هایی از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر دریافت کردند و تعامل لرستان با ستاد خوب ارزیابی شده است.

انتهای پیام/

کشف بیش از 520 تن مواد مخدر در هشت‌ ماه نخست امسال در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار