بازسازی۲۰۰۰ واحد مسکونی کرمانشاه به آذربایجان غربی واگذار شد

جانشین رئیس شورای مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: بازسازی ۲۰۰۰ واحد مسکونی روستایی مناطق زلزله زده کرمانشاه به آذربایجان غربی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛تقی کهوریان جانشین رئیس شورای مدیریت بحران آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران افزود: بازسازی ۲۰۰۰ واحد مسکونی روستایی مناطق زلزله زده کرمانشاه به آذربایجان غربی واگذار شد.

وی ادامه داد:این تعداد واحد روستایی در ۱۸۰ روستای شهرستان دالاهو از توابع استان کرمانشاه بوده که براساس آنچه که کارشناسان اعزامی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارزیابی کرده اند تنها ۳۰ روستای آن کمتراز ۲۰ خانوارداشته ودرباقی روستا‌ها نیز درصد بالای از خانه‌ها تخریب شده و نیازمند بازسازی مجدد دارند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در سرعت دهی به عملیات بازسازی خانه‌های آسیب دیده و نیزهمکاری تمامی دستگاه‌ها با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعیت هلال احمر در یاری رساندن به حادثه دیدگان اظهارداشت: با تکلیفی که بر تمامی مسئولان اجرایی نهاده شده با تاکیدات استاندار از نخستین ساعات وقوع حادثه با اعزام گروه‌های امدادی برای نجات جان هموطنان زلزله زده، همزمان اکیپ‌های تخصصی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز برای ارزیابی محل‌های حادثه دیده برای شروع کار‌های آواربرداری و آماده سازی برای احداث واحد‌ها به منطقه آغاز شده اند.

معاون امورعمرانی استاندارآذربایجان غربی با قدردانی از تمامی آحاد مردم و مشارکت گروه‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان در جمع آوری و ارسال کمک‌های ضروری به زلزله زدگان گفت: در اقدامی خداپسندانه با مشارکت تمامی آحاد مردم و با همراهی شهرداری‌های استان بیش از ۱۱۰ دستگاه کامیون حامل اقلام ضروری شامل، چادر، پتو، مواد غذایی، پوشاک و اقلام دارویی و بهداشتی و وسایل گرمایشی به استان کرمانشاه اعزام شده است و همچنان شاهد ادامه ارسال کمک‌ها هستیم.

جانشین استاندار در شورای مدیریت بحران استان ادامه داد:با اتمام عملیات امداد و نجات، مرحله آواربرداری و بازسازی مناطق آسیب دیده با توجه به برودت هوا و بارش‌های فصلی از ضرورت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید در کوتاهترین زمان واحد‌های آسیب دیده و یا تخریب شده مرمت و بازسازی شوند.

در ادامه این جلسه مقرر شد تعداد ۳۰ دستگاه کمپرسی از مجموع ماشین آلات شهرداری‌های استان و ۶ دستگاه بیل مکانیکی، ۱۰ دستگاه لودر و ۶ دستگاه بیل مکانیکی زنجیری به همراه ۲ اکیپ تعمیر و نگهداری در ۲ روز آینده به مناطق زلزله زده برای سرعت دهی به عملیات آواربرداری و آماده سازی مراحل احداث خانه‌های روستایی در شهرستان دالاهو اعزام شوند.

انتهای پیام//ن.م

بازسازی 2هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.