آغاز پرورش ماهی در استخر‌های پرورشی ساحلی بوشهر

معاون امور هماهنگی اقتصادی و منابع انسانی استاندار بوشهر با بیان اینکه طرح پرورش ماهی یکی از اولویت‌های استان بوشهر است گفت: برداشت ماهی از استخر‌های پرورشی ساحلی بوشهر و شیف آغاز شد.

آغاز پرورش ماهی در استخر‌های پرورشی ساحلی بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید زرین‌فر صبح امروز در آیین برداشت ماهی از استخر‌های پرورشی دلوار تنگستان با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در بخش آبزی‌پروری است اظهار داشت: استان بوشهر در کنار صید ماهی و میگو از خلیج فارس، از ظرفیت مهمی در آبزی‌پروری برخوردار است.

وی با بیان اینکه پرورش میگو در استان بوشهر دارای قدمتی ۲۰ ساله است افزود: استان بوشهر در پرورش و تولید میگو در کشور پیشتاز است و مقام نخست در این عرصه به خود اختصاص یافته است.

معاون امورهماهنگی اقتصادی و منابع انسانی استاندار بوشهر با اشاره به تدوین طرح پرورش ماهی در قفس بیان کرد: پروژه پرورش ماهی در قفس یکی از اولویت‌های استان بوشهر است که نخستین پروژه آن در پشت سد رئیسعلی دلواری با ظرفیت شش‌هزار تن در دشتستان افتتاح شد.

زرین فر با بیان اینکه طرح‌های پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس اجرایی شده است خاطر نشان کرد: شش پروژه پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس به مرحله اجرا درآمده و یا در حال انجام کار‌های مقدماتی است که امسال بخشی از این پروژه‌ها افتتاح می‌شود.

وی از اجرای طرح پرورش ماهی در استخر‌های خاکی و ساحلی بوشهر و دلوار خبرداد و افزود: این پروژه به صورت آزمایشی سال قبل اجرایی شد و با توجه به موفقیت‌آمیز بودن آن با تمهیدات انجام شده امسال این پروژه به صورت رسمی اجرا و امروز شاهد بهره‌برداری و برداشت ماهی از این پروژه هستیم.

معاون امورهماهنگی اقتصادی و منابع انسانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه پروژه پرورش ماهی در استخر‌های ساحلی دارای هزینه کمتری نسبت به دیگر پروژه‌ها است خاطر نشان کرد: پروژه یاد شده ضمن اینکه موفقیت آمیز است از هزینه کمتری نسبت به پرورش ماهی در قفس برخوردار است.

فرماندار تنگستان نیز با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در بخش صید صیادی و آبزی‌پروری افزود: پرورش آبزیان در مناطق ساحلی شهرستان تنگستان یکی از ظرفیت‌های مهم اشتغال در این شهرستان است که به خوبی مورد توجه قرار دارد.

عادل دهدشتی از پرورش ماهی در تنگستان خبرداد و بیان کرد: در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی در شهرستان تنگستان، علاوه بر شروع پروژه‌های پرورش ماهی در قفس در بخش دلوار، طرح ترویجی جدید برای پرورش ماهی سیباس (صوف دریایی) به شکل پایلوت در دلوار با مزیت افزایش تولید در سطح، اجرا و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی پروژه پرورش ماهی و میگو در نقاط روستایی و به شکل پایلوت در محدوده روستای گادوی و عالی حسینی اجرایی می‌شود بیان کرد: این پروژه با استفاده از آب‌های نامتعارف و چاه‌های لب شور در دستور کار است که اشتغال‌زایی قابل توجهی با توجه به تسهیلات روستایی دارد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر در این مراسم با اشاره به برداشت ماهی از استخر‌های ساحلی برای نخستین بار در استان بوشهر گفت: برداشت ماهی پرورشی در استخر‌های خاکی از ۲ سایت در بخش دلوار از توابع شهرستان تنگستان و جزیره شیف آغاز شده است.

صغری اشرف با بیان اینکه پارسال در قالب طرح پایلوت پرورش ماهی در استخر‌های خاکی هشت تن ماهی پرورشی تولید شدخاطر نشان کرد: امسال پرورش ماهی در ۱۰ استخر ساحلی و خاکی در دلوار و شیف به مساحت ۶۹ هزار و ۵۷۵ مترمربع مساحت مفید اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این استخر‌های پرورشی ۴۷ هزار قطعه بچه ماهی از نوع سیباس ذخیره سازی شد افزود: پیش بینی می‌شود ۳۰ تا ۳۵ تن ماهی پرورشی از استخر‌های ساحلی دلوار و شیف بوشهر برداشت شود.

انتهای پیام/ب

 پرورش ماهی در استخر‌های پرورشی بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.