مدیریت بحران لرستان؛

نبود منابع اعتباری برای ۲۰۰ طرح خسارت دیده لرستان

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه سیلاب ۷۳۰ میلیارد تومان در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به استان لرستان خسارت زد گفت: منابع اعتباری برای ۲۰۰ طرح خسارت دیده لرستان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا آریایی، مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: در سال ۹۴ و ۹۵، ۷۳ میلیارد تومان خسارت سیلاب به استان لرستان وارد شد که ۵۰ درصد خسارت‌ها مربوط به بخش کشاورزی بود.

وی افزود: طی سال‌های مذکور در حوزه عمرانی ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت به واحد‌های مسکونی شهری و روستایی وارد شد که در این بخش با پیگیری‌های گسترده در سال گذشته ۱۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پرداخت شد که تقریباً ۴۰ درصد کل حجم خسارات عمرانی و مسکن بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان عنوان کرد: از این اعتبار ۱۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی ۶۵ درصد آن تسهیلات یارانه دار بوده است که بنیاد مسکن به‌مرور پرداخت می‌کند و ۲۵ میلیارد تومان نیز کمک‌های بلاعوض بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی بوده که این میزان اعتبار توسط دستگاه‌های اجرایی بین شهرستان‌های مختلف توزیع می‌شود، افزود: ازآنجاکه دستگاه‌های اجرایی مانند شرکت برق، آب و فاضلاب متولی جبران خسارت هستند سهم شهرستانی را توزیع می‌کنند.

آریایی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های انجام‌شده ۱۷ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه پرداخت می‌شود تصریح کرد: حداقل ۲۰۰ پروژه در استان لرستان وجود دارد که محلی برای تأمین اعتبار آن‌ها وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان خاطرنشان کرد: در بحث جبران خسارت‌ها در سال ۹۴ دولت به‌صورت اضطراری سه میلیارد تومان به استان لرستان پرداخت کرد که دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سطح شهرستان کوهدشت هزینه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود دو پایگاه لرزه‌نگاری در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد اشاره کرد و گفت: این پایگاه‌ها حتی زمین رزه‌های نیم ریشتری را ثبت می‌کنند، اما در جریان سیلاب پایگاه خرم‌آباد آسیب دید که بازسازی آن انجام شده است.

انتهای پیام/د

منابع اعتباری برای ۲۰۰ پروژه خسارت دیده لرستان وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.