مقام روس:

فروش سلاح‌های آمریکا به لهستان به تنش‌های اروپا دامن می‌زند

آمریکا به بهانه بحران اوکراین نیروها و تجهیزات نظامی نزدیک مرزهای روسیه را افزایش داده است.

فروش سلاح‌های آمریکا به لهستان به تنش‌های اروپا دامن می‌زندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به بهانه‌ی خطری که از سوی روسیه آنها را تهدید می‌کند در حال تقویت قدرت نظامی خود در جناح شرقی هستند. جدیدترین اقدام ناتو استقرار یک سیستم دفاع موشکی «پاتریوت» در لهستان بود.

«فرنتس کلینسویچ» دیپلمات روس در این باره گفت: «آمریکا حداقل دو هدف از ارسال موشک‌های کروز به لهستان دارد. مطمئنا هدف اول آمریکا تجارت است. متاسفانه باید تاکید کنم شرایط در اروپای مرکزی در حال وخیم شدن است و هر تجارت جدیدی که آمریکا در آنجا آغاز کند خطرات جدیدی را به همراه خواهد داشت». اظهارات این مقام روس پس از آن بیان می‌شود که آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا اعلام کرد تجهیزات نظامی به ارزش 10.5 میلیارد دلار را به لهستان فروخته است.

گزارش اسپوتنیک می‌افزاید هدف دیگر واشنگتن از ارسال موشک‌های کروز به لهستان حمله سریع به روسیه است. از آنجایی که اگر آمریکا به روسیه حمله کند مسکو نیز در اقدامی تلافی‌جویانه لهستان را هدف قرار می‌دهد، سامانه پاتریوت در این کشور مستقر شده است. 

قانون مجوز دفاع ملی آمریکا (NDAA) برای سال مالی 2018، 4.6 میلیارد دلار برای طرح بازدارندگی روسیه در اروپا اختصاص داده است. این قانون همچنین مجوز انجام یک برنامه مشترک با کشورهای حوزه بالتیک را صادر کرده است که تا میزان 100 میلیون دلار هزینه دارد. این برنامه به منظور افزایش انعطاف پذیری این کشورها علیه حمله احتمالی روسیه در نظر گرفته شده است. به گفته سیاستمداران این گونه بودجه بندی‌ها برای مقابله با خطرهای غیرمعمول مانند تهدید روسیه الزامی است.

آمریکا از سال 2014 در تلاش بوده است تا حضور نظامی خود را در اروپا افزایش دهد. واشنگتن بحران اوکراین را بهانه کرده است تا تجهیزات نظامی بیشتری را نزدیک مرزهای روسیه مستقر کند. روسیه اقدامات آمریکا را تحریک‌کننده دانسته و هشدار داده ممکن است به بی‌ثباتی منطقه‌ای و جهانی منجر شوند.

«سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه اعلام کرد ناتو مطمئن است مسکو هرگز به هیچ کدام از اعضای آن حمله نمی‌کند اما از تهدید ساختگی حمله روسیه سوءاستفاده کرده و نیروها و تجهیزات نظامی بیشتری را در مرز مستقر کرده است.

انتهای پیام/

هشدار مقام روس درباره افزایش حضور نظامی آمریکا در اروپا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار