بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه؛

اگر جدال‌های سیاسی تمام شد به کودکانی که از سرما می‌لرزند نگاهی بیاندازید

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در اعتراض به سیاسی بازی در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه بیانیه‌ای صادر کرد.

اگر جدال‌های سیاسی تمام شد به کودکانی که از سرما میلرزند نگاهی بیاندازید

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: متاسفانه ساکنین برخی مناطق روستایی در شرایط مناسبی به سر نمیبرند، شدت تخریب‌ها در چندین روستا صد در صد است و این در حالی است که توجه لازم برای امداد به روستاییان دیده نمی‌شود.

در آغاز این بیانیه آمده است: اینجا قلب زلزله غرب، کرمانشاه است. قریب به شش روز از روز واقعه میگذرد، اما کرمانشاه و شهرهایش هنوز ملتهب هستند؛ التهابی ثمره ی دست روی دست گذاشتن ها و به انتظار واقعه نشستن ها، چرا که کشور ایران، کشوری زلزله خیز است و در معرض خطر، بنابراین وظیفه مسئولین امر، مقاوم سازی و ایمن سازی سازه ها به جهت پیشگیری از آسیب های احتمالی است. خصوص این که تجارب تلخ و دردناکی مثل زلزله های بم و رودبار و دشتستان را پشت سر گذاشته ایم و کماکان به نظاره وقایع دیگر ایستاده ایم بدون برنامه ای برای آینده و نتیجه اش امروز و این بار مصیبت در سرپل ذهاب و قصرشیرین و فردا هر جای دیگر.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه تصریح کرد: ازگذشته ها نالیدن سودی برای ملت نخواهد داشت،سخن ما سخن از حال است، سخن از حال و آینده، از این روزها و دقایق که پس از وقوع فاجعه هر روز شاهد ناشایستگی ها ی فراوان در مدیریت این بحران هستیم و کدام راوی بهتر از کسانی که به فاصله چند ساعت از واقعه در درمحل حضور داشتند و فراز و فرود های امداد رسانی را از نزدیک مشاهده کرده اند؟ باید گفت متاسفانه ساکنین مناطق خصوصا اهالی روستاها در شرایط مناسبی به سر نمی‌برند، شدت تخریب روستاها در چندین روستا صد در صد است و این در حالی است که توجه لازم برای امداد به روستاییان دیده نمیشود، اذهان عمومی آماده کمک رسانی به مناطق است اما آمار و شرایط از طریق رسانه های رسمی با ساده انگاری و به دور از واقعیت بیان میشوند.

در این بیانیه تاکید شد: درحالی که نهاد های رسمی از مدیریت این بحران عاجز هستند، خبررسانی به دور از واقعیت خیانت به مردم است،مردم خواستار شفافیت و ارائه گزارش روند امداد و اسکان هستند،سرنوشت کمک های مردمی ارسالی از اقصی نقاط ایران به مناطق آسیب دیده نامعلوم است، هماهنگی بین نیروهای انسانی جهت تسریع امور وجود ندارد، روند ایجاد شرایط اسکان موقت با توجه به سرمای هوا و ورود سامانه ی بارشی در روزهای آتی،کند است،این شرایط تحمل ناپذیر بعضا باعث ایجاد درگیری بین مردم مناطق شده است، این مسائل باعث شده است تا مهیا کردن اسکان مناسب برای زلزله زدگان از هر چیز دیگر اهمیت بیشتری پیدا کند،حضور مسولین در سطوح و مراتب مختلف عملا سودی به حال مردم ندارد،گویا جنجال های سیاسی و ژست های تبلیغاتی مهم تر از رسیدگی به حال و روز مردم است.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه افزود: مسولین محترم، اگر جدال های سیاسی پایان یافت،نگاهی به مردم زلزله زده بیاندازید، به کشاورزانی که دعای هر روزشان حالا شده است کابوس هر شبشان، و به کودکانی که از سرما میلرزند، آرامش را که در چشمان هموطنانمان ببینیم، سخن بسیار است از پرونده ی مسکن مهر و بیمارستان اسلام اباد و رسیدگی ها و ما خواهان شفافیت و مجازات متخلف هستیم،اما الان لطفا مردم راببینید و آینده را، به سقف های امن بیاندیشید و به بستن راه تکرار بر خطر

انتهای پیام/

مطالبه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه از مسئولان کشوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار