اعتراض خانواده های کارگران مجتمع فسفات بافق به عدم پرداخت حقوق

جمعی از خانواده های کارگران مجتمع معدنی فسفات اسفوردی بافق با مراجعه به فرمانداری بافق از عدم پرداخت حقوق معوقه همسران خود گلایه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ جمعی از خانواده های کارگران مجتمع معدنی فسفات اسفوردی بافق با مراجعه به فرمانداری بافق از عدم پرداخت حقوق معوقه همسران خود گلایه کردند.

یکی از همسران کارگران مجتمع معدنی فسفات اسفوردی به نمایندگی از آن ها در این‌ گفتگو شرکت کرد و گفت: همسرم پس از ۱۶ سال سابقه کار حالا برای دریافت حقوق دچار مشکل شده است.

این بانو افزود: از یکسال پیش که این معدن به شرکت خصوصی واگذار شده فیش حقوقی به کارگران داده نمی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حقوق ۳ ماه معوقه است تصریح کرد: از مردادماه که ۲ میلیون تومان علی الحساب پرداخت شد تا به امروز هیچ حقوق و پولی به حساب واریز نگرده است.

همسر کارگر معدن فسفات اسفوردی همچنین از کاهش پایه حقوق از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به به ۱ میلیون و صد هزار تومان صحبت به میان آورد و خاطر نشان کرد: برخورد با کارگر بگونه ای شده که اطمینان به این شرکت را سلب کرده است.

وی ادامه داد: هنگامی که معدن زیر نظر تهیه و تولید بود حقوق ۳ میلیون و پرداخت بموقع، اهدا کارت هدیه به مناسب روز کارگر، روز زن و.‌.. در نظر گرفته می شد.

همسر یکی دیگری از کارگران این معدن با بیان اینکه ۵ ماه است به دنبال دریافت حق بیمه تکمیلی خود که برای درست کردن دندانها پرداخت کرده ام هستم اظهار داشت: به کارگران رسمی نیز می گویند باید حتما قراردادی امضا کنید تا زیرنظر شرکت خصوصی حقوق بگیرید.

انتهای پیام/ ی

گلایه خانواده های کارگران مجتمع فسفات بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.