اعتراض پرسنل بیمارستان های دولتی یزد به 9 ماه پرداخت نشدن کارانه

معاون منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:حقوق و کارانه همه پرسنل بیمارستان ها ،که بخشی از آن از طریق فرانشیز بیمه ها پرداخت میشده فقط تا دی ماه سال گذشته پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدرضا وفائی نسب معاون منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد اعلام کرد: دلمان از دست بیمه ها خون است، پول ما را نمی دهند و ما هم از پس پرداخت حقوق پرسنل، خرید تجهیزات، دارو و هزینه های بیمارستان بر نمی آئیم.

وفائی نسب  با اشاره به اعتراضات پرسنل بیمارستان های دولتی یزد  به 9 ماه عدم پرداخت کارانه گفت: حقوق و کارانه همه پرسنل بیمارستان ها ،که بخشی از آن از طریق فرانشیز بیمه ها پرداخت می شود،تا دی ماه سال گذشته پرداخت شده و بقیه را نتوانستیم وصول و پرداخت کنیم چرا که هر چه می کنیم بیمه ها پول ما را نمی دهند تازه بیمه ها تا شهریور بدهی های خود را پرداخت کرده اند و لی ما تا دی ماه حقوق پرسنل را پرداخت کرده ایم.

وی با رد تبعیض در پرداخت حقوق بین پزشکان و سایر پرسنل بیمارستانی گفت: تفاوت و تبعیضی بین پرداخت ها وجود نداشته و همه از نیروهای خدمات گرفته تا رئیس بیمارستان کارانه خود را تا دی ماه دریافت کرده اند.

وی ارتباط عقب افتادن پرداخت ها با طرح تحول سلامت را نیز رد کرد و گفت: ما تا پایان سال 94 حقوق پرسنل را به موقع پرداخت می کردیم اما از سال 95 چون بیمه ها پول ما را نمی دهد ما هم نمی توانیم تعهدات خود را انجام دهیم.

وفائی نسب ادامه داد: قبل از طرح تحول سلامت بیماران 38 درصد هزینه ها را پرداخت کرده به علاوه مقداری از وسایل و تجهیزاتی که گران و کمیاب بود را از بیرون تهیه می کردند اما الان بعد از طرح تحول از طرفی نمی توانیم مریض را به دنبال خرید تجهیزات از خارج از بیمارستان بفرستیم و از طرف دیگر هم فقط 6 درصد هزینه های بیمارستان ازطرف  بیماران پرداخت می شود.

به عبارت دیگر هم هزینه های بیمارستان بیشتر شده چون همه تجهیزات و داروها را باید خودبیمارستان تهیه کند و هم دریافتی کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: اجازه نداریم به بیماران بگوئیم از بیرون دارو و تجهیزات را بخرند اجازه نداریم بگوئیم هزینه بیمارستان را پرداخت کن بعداً برو از بیمه ات این مبلغ را دریافت کن. نه دوست داریم چنین کاری بکنیم و نه مریض توان پرداخت چنین هزینه هایی را دارد.

وی گفت: بیمه ها چهار ماه یک بار یا پنج ماه یک بار پرداخت داشتند و الان هم مدتی است که پولی نپرداخته اند از بیماران هزینه ای دریافت نکردیم که سازمان های  بیمه گر به ما پول بدهند، این سازمان ها هم عین خیالشان نیست هیچ کس هم از آنها نمی پرسد چرا پول ها را پرداخت نمی کنید.

وفائی نسب تصریح کرد: دلمان از دست بیمه ها خون است، پول ما را نمی دهند و ما هم از پس پرداخت حقوق پرسنل، خرید تجهیزات، دارو و هزینه های بیمارستان بر نمی آئیم طبق آخرین محاسبه ای که انجام شده تا این لحظه 275 میلیارد تومان از بیمه ها طلب داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در پایان خاطر نشان کرد: البته مسئولان بیمه سلامت قول داده اند که تا آخر این ماه مبلغی از مطالبات را پرداخت کنند، انشاالله این اتفاق بیافتد تا ما از شرمندگی پرسنل و بقیه طلبکارها در بیاییم.

انتهای پیام/ی

طلب 275 میلیاردی بیمارستان های یزد از بیمه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
تا بیمارستانها تعطیل نشه فکری به حال معوقات نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۸ دی ۱۳۹۶
چرا معوقات 96 یزد پرداخت نشده؟
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۱:۵۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
آخرین کارانه پرداختی خرم آباد آذر ۹۵بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۳:۴۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
ای وای من..چرا اخه؟
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۳:۴۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
ای وای من..چرا اخه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
گیلان که 11ماه بدهکار است