عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال

فدراسیون وظیفه ای برای تامین هزینه های آماده سازی فغانی ندارد/ بودجه فدراسیون برای تامین تمام امکانات او محدود است

رضا غیاثی گفت: کمیته داوران در حد توان خود از فغانی حمایت می کند اما تامین هزینه های آماده سازی او برای قضاوت در جام جهانی بر عهده فیفا است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛علیرضا فغانی، داور بین المللی فوتبال ایران که هفته آینده برای حضور در نخستین کارگاه آموزشی داوران حاضر در جام جهانی به ابوظبی می رود صبح امروز(سه شنبه) در گفت و گویی رادیویی نسبت به کمبود امکانات خود و همچنین حمایت نشدن از سوی مسئولان کمیته داوران و فدراسیون فوتبال انتقاد کرد. 

فغانی با اشاره به اینکه مسئولان به جای اینکه دنبال گرفتن عکس یادگاری با او باشند بهتر است اکنون حمایت های لازم را انجام دهند نسبت به کمبود درآمد داوران ایرانی گلایه هایی را نسبت به رئیس فدراسیون فوتبال مطرح کرد.

رضا غیاثی، عضو کمیته داوران در گفت و گو با خبرنگار ما درباره گلایه های علیرضا فغانی، داور بین المللی کشورمان از مسئولان کمیته داوران اظهار کرد: کمیته داوران در حد بودجه و توان خود تمام برنامه های لازم را برای حمایت از فغانی انجام داده است و همچنان هم از این داور حمایت می کند اما برخی مسائل هیچ ارتباطی به ما ندارد و بهتر است دوستان به این مسائل توجه کنند.

او افزود: هزینه آماده سازی داورانی که برای جام جهانی 2018 روسیه انتخاب شده اند و تمام امکاناتی که باید در اختیار آنها قرار گیرد برعهده کمیته داوران فیفا است. ضمن آنکه این داوران برای حضور در کلاس های آموزشی و قضاوت در جام جهانی از فیفا حقوق دریافت می کنند. بنابراین بهتر است دوستان با علم به این موضوع درباره عملکرد کمیته داوران  انتقاد کنند.

غیاثی عنوان کرد: بهتر است فغانی هم به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای تمام فکر و تلاشش را برای پشت سر گذاشتن کلاس های آموزشی و حضور مقتدرانه در جام جهانی به کار گیرد. البته من صبح امروز(سه شنبه) با فغانی صحبت کردم و بعید می دانم او گلایه خاصی به کمیته داوران و سایر مسئولان داشته باشد. به تازگی طبق مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال حقوق داوران افزایش یافت اما بی پولی سبب می شود نتوانیم تمام برنامه هایمان را اجرا کنیم.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال درمورد امکانات سایر داوران آسیایی حاضر در جام جهانی و برگزاری تمرینات آنها در بهترین کمپ های اروپایی تصریح کرد: فدراسیون کشورهای دیگر با توجه به اینکه بودجه کلانی در اختیار دارند طبق سهمیه ای مشخص داورانشان را به کمپ های مختلف اعزام می کنند و به آنها امکانات می دهند. فدراسیون فوتبال ایران هم چنین کاری برای فغانی انجام داده  و در حد توان خود برنامه هایش را اجرا کرده است اما برگزاری اردوهای آماده سازی و امکاناتی که برای جام جهانی در اختیار فغانی قرار می گیرد مانند 35 داور دیگر با فیفا است و ما در این زمینه تصمیم نمی گیریم. افراد و مشاورانی در کمیته داوران حضور دارند که سابقه آنها مشخص است و تمامشان سعی می کنند از داوران ایرانی حمایت کنند. در این میان با توجه به جایگاهی که فغانی دارد به او نظر ویژه ای داریم اما باید بگویم بودجه فدراسیون محدود است و نمی توانیم امکانات فوق العاده ای برای او فراهم کنیم. 

غیاثی در پایان درباره اشتباهات تاثیرگذار داوری در برخی دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر گفت: صبح امروز با فریدون اصفهانیان و حسین عسگری فیلم قضاوت داوران در هفته دوازدهم را بررسی کرده و گزارش کاملی تهیه کردیم. این گزارش را هم در اختیار فدراسیون فوتبال و باشگاه ها قرار می دهیم و نبایست اگر اشتباهی وجود دارد در رسانه ها به آن بپردازیم.

انتهای پیام/

واکنش عضو کمیته داوران به اظهارات فغانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار