مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

ضرورت کتابخوانی در رده‌ ی سنی کودکان

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با توجه به سرانه ی پایین مطالعه در کشور،برضرورت کتاب و کتابخوانی در میان کودکان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛وزیر پور،مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی که با حضور استاندار قم در سالن همایش‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد با تأکید بر توجه مقام معظم رهبری بر اهمیت کتاب و کتابخوانی،گفت: کتابخانه‌های عمومی خدمت‌رسان به آحاد مردم است و وقتی که این کتابخانه‌ها توسعه یافت و کتاب جایگاه خود را پیدا کند زیربنای توسعه فرهنگی خواهد شد.

وی افزود: در استان قم همکاران بسیار علاقمندی در عرصه کتابخانه‌های عمومی فعال هستند که همه در جایگاه تخصصی خود قرار گرفته‌اند و به همین سبب استان قم در رابطه با توسعه کتابخانه‌های عمومی و کتابخوانی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

عضو هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه مسئولان در سطح استان باید حمایت‌های مادی و معنوی خود را از کتابخانه‌های عمومی دریغ نکنند، تصریح کرد: این نهاد مختص مردم است و حمایت از آن منحصر به یک دستگاه نیست و باید همه مسئولان استان در راستای ارتقای جایگاه کتاب در بین مردم تلاش کنند.

وزیر پور با تأکید بر اهمیت کتابخوانی در رده‌های سنی کودکان و نوجوانان، تأکید کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر این موضوع تأکید ویژه‌ای دارد و در حال حاضر در همه کتابخانه‌های عمومی سطح کشور بخش کودک و نوجوان فعال است، این بخش بسیار اهمیت دارد چرا که کودک امروز آینده را خواهد ساخت و کودک کتابخوان می‌تواند شخصیت شاخص نسل آینده باشد.

وی سرانه مطالعه در کشور را بسیار پایین ارزیابی کرد و گفت: حلقه مفقوده این مشکل در تمام دوایر دولتی و نهادها وجود دارد همه باید دست همکاری بدهند و از منظرهای مختلف از جمله منظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زمینه‌های افزایش این سرانه را ایجاد کنند.

انتهای پیام/ش

برگزاری همایش بزرگداشت کتابدارن در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار