مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم؛

134 کانون فرهنگی مساجد در قم مجهز به کتابخانه هستند

در این کانون‌ها اعتباری بیش از 62 میلیون تومان در راستای کتاب و کتاب‌خوانی هزینه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی  با بیان اینکه فعالیت‌های انجام شده در سال جاری با عنوان تفاهم نامه برای تمام کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ارسال شده است، تصریح کرد: برخی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شرایط ویژه‌ای دارند که ما نیز برنامه ریزی‌های مخصوصی برای فعالیت این کانون‌ها انجام داده‌ایم.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه 134 کانون‌ مساجد استان قم مجهز به کتابخانه هستند، اظهار کرد: در این کانون‌ها اعتباری بیش از 62 میلیون تومان در راستای کتاب و کتاب‌خوانی هزینه شده است.

وی افزود: در مباحث خانه‌های نور 7 میلیون و 750 هزار تومان اعتبار، یارانه روستایی 6 میلیون و 800 هزار تومان اعتبار و در کانون‌های تخصصی سه میلیون و 600 هزار تومان اعتبار هزینه شده است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه در سنوات گذشته کلاس‌های فنی و مهارتی برگزار می‌شد و امسال نیز برنامه پشتیبانی درسی و علمی به آن اضافه شده است، عنوان کرد: در بحث فعالیت‌های آموزشی علاوه بر کلاس‌های حلقه معرفت و کلاس‌های قرآنی بحث هسته‌های پژوهش نیز با هدف آشنایی جوانان با پژوهش و تشویق آن‌ها برای پژوهش برگزار می‌شود.

وی از همکاری کانون‌های مساجد در طرح قرآنی 1451 یاد کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان طرح ربیع القرآن با مشارکت شبکه قرآن در 150 مسجد برای آماده سازی کانون های مساجد در راستای برگزاری مراسم های ماه رمضان برگزار شده است.

روحانی از معرفی برخی از مساجد استان قم به عنوان کرسی تفسیر قرآن یاد کرد و گفت: در راستای افزایش کیفیت حلقه‌های معرفت و خانه‌های بهشتی که برای آموزش والدین است تلاش کردیم که با بهره‌گیری از اساتید به نام و برجسته و پوشش 300 مسجد استان قم مردم را برای شرکت در این جلسات تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلیل سیاست‌های اشتباه و مشکلات مالی نرخ افزایش جمعیت با کاهش چشمگیری روبه رو شده است، مطرح کرد: در سال جاری توانستیم در مباحث ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی 301 مسجد، یاوران نماز 314 مسجد، افزایش جمعیت 130 مسجد، بصیرت افزایی 135 مسجد و کارآفرینی فرهنگی 95 مسجد را زیر پوشش قرار دهیم.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه امسال 19 المپیاد ورزشی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در راستای توانمند سازی کانون‌ها علاوه بر حمایت آن‌ها در راستای برگزاری 331 اردوی درون شهری و برون شهری دفترچه خدمات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را نیز به آن‌ها اهدا کردیم که با استفاده از آن می‌توانند تمام امکانات فعالیت‌های فرهنگی مساجد را تامین کنند.

انتهای پیام/ت

کانون فرهنگی مساجد در قم مجهز به 134کتابخانه هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار