رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور:

بیشترین رشد حوزه فناوری اطلاعات مربوط به بخش نرم‌افزار است

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: بیشترین رشد حوزه فناوری اطلاعات مربوط به بخش نرم افزار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ناصرعلی سعادت عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری اظهار داشت: این نمایشگاه قدمت 22 ساله دارد و استان اصفهان نیز از استان‌های پیشرو در حوزه آی.تی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نبود فضای کافی لطماتی به رشد صنعت کشور می‌زند، افزود: در این راستا حمایت از شرکت‌های نوپا در اصفهان مطرح است، در همین زمینه باید به حضور استارت آپ‌ها اشاره کرد که از 80 مورد طی دو سال به 450 مورد رسیده است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: نمایشگاه اتوکام تنها نمایشگاهی است که بخش‌های دولتی به جدیت در آن حضور دارند، این نمایشگاه با تمام صنایع متفاوت است بنابراین از شورای شهر خواهش می‌کنیم که فضای بیشتری برای نمایشگاه در نظر گرفته تا شرکت کنندگان بیشتری حضور داشته باشند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 3.8 تریلیون دلاری در بخش آی.تی گفت: بیشترین رشد حوزه فناوری اطلاعات مربوط به بخش نرم افزار است، به این ترتیب که 80 درصد مربوط به آ.سی.تی و 20 درصد مربوط به آی.تی است، باید گفت هر کاری که در بخش آی.سی.تی انجام می‌دهیم باید 6 برابر آن را در بخش آی.تی انجام دهیم.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در این مراسم گفت: امروزه می‌توان شبکه‌‌های اجتماعی را به عنوان انقلاب احتمالی سوم قلمداد کرد، جامعه ما در دوران صنعت چاپ و انقلاب نخست علمی از مسیر رشد تولید علم عقب افتاده است.

خسرو سلجوقی افزود: دوران چند سال گذشته اینترنت به عنوان انقلاب دوم علم و دانش یا دوران کنونی شبکه‌‌های اجتماعی به عنوان انقلاب احتمالی سوم یک فرصت برای جبران عقب‌ماندگی علمی ما است.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه پذیرش شبکه‌های اجتماعی مجازی در کشور نسبت به فناوری‌های دیگر با سرعت بیشتری صورت گرفته است، گفت: ضریب نفوذ این فناوری در بین مردم کشور ما قابل توجه است. نکته قابل توجه در جامعه ما سرعت و میزان زیاد تکثیر و به اشتراک‌گذاری محتوا در فضای شبکه‌های مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با جهت‌دهی مناسب بهره‌برداری از این فناوری به عنوان سکوی تولید و تکثیر دانش، می‌توان در قالب یک فرصت طلایی جهت هم‌افزایی علم و دانش استفاده کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.