به منظور حمایت از تولید داخلی؛

هند قرارداد خرید تسلیحات از رژیم صهیونیستی را فسخ کرد

رسانه‌های هند از فسخ شدن قرارداد خرید تسلیحات این کشور از رژیم صهیونیستی به منظور حمایت از صنایع داخلی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی عرب ۴۸، رسانه‌های هند از فسخ شدن قرارداد خرید تسلیحات این کشور از رژیم صهیونیستی به منظور حمایت از صنایع داخلی و توسعه تولید داخلی در این کشور خبر دادند.

رسانه‌های هند دوشنبه اعلام کردند وزارت دفاع این کشور قرارداد خرید تسلیحات از رژیم صهیونیستی را فسخ کرده است. به موجب این قرارداد هند قرار بود هشت هزار موشک ضد تانک از نوع "SPIKE" و سیصد موشک انداز از رژیم صهیونیستی دریافت کند.

منابع مطلع هندی علت فسخ این قرارداد تسلیحاتی را تصمیم هند به تقویت صنایع دفاعی داخلی خود دانستند، اما شبکه دوم خبر تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد فسخ این قرارداد ممکن است بر سفر آینده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به هند که قرار است ماه ژانویه آینده صورت گیرد، تاثیر بگذارد.

یک منبع مطلع دیگر در هند که از مراحل انعقاد این قرارداد اطلاع کامل دارد گفت: قرار بود سازمان گسترش تسلیحات اسراییل کارخانه مونتاژ این تسلیحات را به منظور ایجاد اشتغال در هند، احداث کند.

وی افزود این قرارداد تسلیحاتی در آستانه اجرایی شدن بود، اما به سبب فشار‌های سازمان صنایع نظامی هند و وزارت دفاع این کشور، در نهایت تصمیم گرفته شد این قرارداد فسخ و اولویت به صنایع داخلی داده شود.

سازمان گسترش تسلیحات اسراییل در واکنش به لغو قرارداد تسلیحاتی با هند اعلام کرد لغو این قرارداد هنوز به شکل رسمی از سوی هند اعلام نشده است. سامانه موشکی "SPIKE" در ۲۶ کشور استفاده می‌شود و هند پس از یک فرآیند طولانی، تصمیم به خرید این سامانه گرفت.

شایان ذکر است مذاکرات برای انعقاد این قرارداد در سال ۲۰۱۴ آغاز و سال گذشته نهایی شد و در این زمینه هر دو طرف در قیمت گذاری که مورد توافق طرفین باشد، مشکلات و موانع زیادی را پشت سر گذاشتند.

انتهای پیام/

فسخ شدن قرارداد خرید موشک ضد تانک برای هند از رژیم صهیونیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار