گفتگوی تلفنی لاوروف و تیلرسون درباره سوریه و روابط دوجانبه مسکو-واشنگتن

وزیران خارجه روسیه و آمریکا تلفنی درباره اوضاع در سوریه و دورنمای همکاری بین دو کشور در حل مسائل مهم در عرصه بین‌المللی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور، و رکس تیلرسون، همتای آمریکایی او، روز سه‌شنبه تلفنی در خصوص اوضاع در سوریه و شرق اوکراین و همچنین دورنمای همکاری بین دو کشور در جهت حل و فصل مسائل مهم در عرصه بین‌المللی گفتگو کردند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: «در پی تبادل نظرات رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در تماسی تلفنی، وزیران امور خارجه به گفتگو در خصوص دورنما‌های همکاری کشورهایمان در جهت حل و فصل مسائل مهم در عرصه بین المللی ادامه دادند».

این وزارتخانه افزود: «طرف روس، به ویژه، بر اهمیت پایبندی جدی به اصل تمامیت سرزمینی سوریه و همچنین پایبندی مقامات اوکراین به موافقتنامه‌های مینسک تاکید کرد».

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد آن‌ها همچنین به برخی مسائل در چارچوب روابط دوجانبه، از جمله برنامه تماس‌های آینده، پرداختند.

پیشتر در روز سه‌شنبه، دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه، تلفنی در خصوص اوضاع کره شمالی، افغانستان و برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد طرف روس بر تعهد به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک - عاملی مهم در تضمین ثبات منطقه‌ای - تاکید کرد.

انتهای پیام/

گفتگوی تلفنی لاوروف و تیلرسون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار