بومی گزینی ، راه حل رفع کمبود شدید کادر قضائی در کرمان است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت :کرمان توانمندی لازم برای تبدیل شدن به قطب آموزشی جنوب شرق کشور را دارد.

بومی گزینی ، راه حل رفع کمبود شدید کادر قضائی در کرمان استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز در آئین افتتاحیه سومین دوره کارآموزی قضائی استان کرمان اظهار داشت:دادگستری استان کرمان از تمام توان،امکانات وظرفیت علمی و تجربی خود در جهت ایجاد یک بستر مناسب برای آموزش کارآموزان قضائی استفاده خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه دستگاه قضائی استان کرمان از حیث کادر اداری و قضائی با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است،گفت:در استان کرمان به ازای هریکصد هزار نفر ، 9ممیز9قاضی در حال فعالیت قضائی هستند واین درحالی است که در سطح کشور به ازای هر یکصد هزار نفر 12ممیز8 قاضی فعال هستند.


موحد بیان داشت:با مذاکرات صورت گرفته با آیت الله آملی لاریجانی،ریاست محترم قوه قضائیه و حجت الاسلام والمسلمین امینی، معاون منابع انسانی قوه سرانجام با نظر مساعد رییس قوه قضائیه مجوزهای لازم جهت بومی گزینی در کرمان صادر گردید که جای تقدیر ویژه از معاونت منابع انسانی قوه و مدیریت آموزش کشور دارد.

 

موحد با اشاره به اینکه دادگستری کرمان برای حل مشکل کمبود کادر قضائی اقدام به بومی گزینی نموده است،افزود:دادگستری استان نیروهای تحصیل کرده رشته حقوق و حوزوی را شناسایی و جذب دستگاه قضائی می نماید و این فرآیند همچنان ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه بومی گزینی و برگزاری دوره های کارآموزی شرق کشور در کرمان یک ضرورت است،تصریح کرد:کرمان توانمندی لازم برای تبدیل شدن به قطب آموزشی جنوب شرق کشور را دارد .


رییس شورای قضائی استان کرمان در پایان از تلاش های معاونت منابع انسانی دادگستری کرمان و مدیریت آموزش در برگزاری دومین دوره کارآموزی قضائی تقدیر و تشکر کرد.


وی به تحولات شگرف وسریع در جامعه بشری اشاره کرد وافزود: پیچیده شدن روابط اجتماعی و مسائل حقوقی بین مردم، کار را برای دست اندرکاران اجرای عدالت سخت نموده لذا کارآموزان قضائی باید از دانش حقوقی لازم برخوردار باشند و نسبت به تقویت باورهای دینی و ارزش های اخلاقی تلاش نمایند تا بتوانند پاسخگوی مسائل حقوقی شهروندان باشند.


وی موضوع مدیریت پرونده قضائی را مهم برشمرد و گفت:یکی از اهداف برگزاری دوره های کارآموزی ،کاربردی نمودن دانش حقوقی کارآموزان در پرونده های قضائی است و شرکت کنندگان در این دوره باید توان مدیریت پرونده را در خودشان تقویت کنند.

وی بیان داشت:به فرموده رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) "قوه قضائیه یکی از نعمت های بزرگ برای نظان است" لذا کارآمدی قوه قضائیه،آبرو وحیثیت نظام است و این کارآمدی و اثربخشی بستگی به عملکرد مثبت تک تک قضات وکارکنان قوه قضائیه دارد.


وی با اشاره به اینکه قوانین ابزرای برای اجرای عدالت واحیای حق هستند،خاطرنشان ساخت:دادگستری استان کرمان هموراه در راستای کارآمدی و اثربخشی بیشتر دستگاه قضائی تلاش می کند .


نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان بیان کرد:در عصری که معاندان ودشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،کوچکترین خطاهای فردی افراد را به پای نظام و انقلاب می نویسند ضرورت دارد تمامی افراد به گونه ای عمل کنند که موجب ارتقای رضایتمندی عمومی از دستگاه قضائی شود .


وی در پایان از اقدامات معاونت منابع انسانی و مدیریت آموزش دادگستری استان کرمان در برگزاری موفق دومین دوره کارآموزی قضائی در کرمان تقدیر و تشکر بعمل آورد.

 

انتهای پیام/س



کرمان توانمندی لازم برای تبدیل شدن به قطب آموزشی جنوب شرق کشور را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار