نماینده سازمان ملل در افغانستان:

زنان باید مشارکت گسترده تری در انتخابات داشته باشند

نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، خواستار حضور فعال زنان در پروسه انتخابات شده و گفته است که باید موانع سد راه بانوان در انتخابات شناسایی و برای رفع آن تلاش شود.

زنان باید مشارکت گسترده تری در انتخابات داشته باشندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، خواستار حضور فعال زنان در پروسه انتخابات شده و گفته است که باید موانع سد راه بانوان در انتخابات شناسایی و برای رفع آن تلاش شود.

تادامیچی یاماموتو امروز در کنفرانس خبری در مورد نقش زنان در انتخابات گفت: زنان باید در این روند مانند مردان شانس داشته باشند تا در این پروسه سهم فعال بگیرند.

وی افزوده است که این کنفرانس فرصت خوبی است تا موانع پیش روی زنان را شناسایی کنیم و برای حل آن تلاش شود.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین اظهار داشت که در انتخابات ۲۰۱۴ باوجود مشکلات بسیار، زنان حضور گسترده در انتخابات داشتند.

وی تصریح کرد که حکومت، جامعه مدنی، سیاسیون و خود زنان باید تلاش کنند تا مشکلات فرهنگی سد راه زنان برای سهم گیری در انتخابات پیش رو از بین برده شود.

نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید کرد که تلاش می کند تا در همکاری با حکومت و جامعه مدنی نقش زنان را در تمامی جنبه‌های انتخابات تضمین کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار