آغاز بکار همایش ملی بزرگداشت دو عالم مازندرانی امروز در چالوس

همایش ملی ملاعلی و شیخ آقا حسن فاخری امروز دوم آذرماه در دو نوبت صبح و عصر در چالوس آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: بخش علمی همایش ملی فاخری از ساعت ٨ تا ١٢ با حضور اساتید دانشگاه، روحانیون و فرهنگیان و بخش فرهنگی همایش از ساعت ١٤ تا ١٨ امروز دوم آذر ماه با حضور عموم مردم با اجرای تعزیه‌ای از فاخر برگزار می‌شود.

وی به ۱۰۰ مقاله رسیده به همایش ملی ملاعلی و شیخ آقاحسن فاخری اشاره کرد و افزود: در مرحله بازبینی ۷۷ مقاله پذیرش شد و در قالب ۲ مجله یکهزار و ۶۰۰ صفحه‌ای منتشر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: این مقاله‌ها در محور‌های مدیحه، مرثیه و سوگ سرایی دراشعارفاخر، زمینه‌های فقهی، عرفان و کلام در اشعار فاخر، جنبه‌های بلاغی و صنایع ادبی دراشعار فاخر، تعزیه و مجالس شبیه خوانی فاخر مورد پذیرش قرار گرفتند.

جاودانی با بیان اینکه این دو عالم برجسته از کاشف الغطاء از مراجع تقلید شیعه در قرن سیزدهم قمری، رخصت برای پاسخگویی به مسائل شرعی مردم در منطقه چالوس را داشتند، گفت: اشعار ملاعلی و شیخ حسن آقا فاخری در وصف اهل بیت (ع) ماندگار و دوقرن است که مورد استفاده مداحان قرار می‌گیرد.

جاودانی با بیان اینکه ١١ مقاله از این تعداد ٢ آذرماه سال جاری ساعت ٨ و ٣٠ دقیقه صبح در پنل علمی درسالن همایش اردوگاه شهید رسولی واقع در کیلومتر سه جاده چالوس- نوشهر خوانش می‌شوند، افزود: ٦٦ مقاله دیگر نیز درقالب پوستر ارائه می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران به ارائه مقاله و استقبال گروه‌های علوم پزشکی، دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه آزاداسلامی و فرهنگیان آموزش و پرورش از این همایش اشاره کرد و گفت: برای ٣٥٠ نفر ثبت نام کنندگان در این همایش گواهی ضمن خدمت صادرخواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر مقالات به ترتیب از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، دانشگاه آزاداسلامی واحد چالوس، دانشگاه جامع فرهنگیان، دانشگاه علوم پزشکی رسیده است، افزود: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای این همایش مقاله ارسال کردند.

انتهای پیام/آ

برگزاری همایش ملی ملاعلی و شیخ آقا حسن فاخری در چالوس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار