بازگشت عبدالله و هیات همراه از سفر به آمریکا و کانادا

«عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان و هیات همراهش پس از سفر به كشورهای آمريكا و كانادا به کابل بازگشتند.

بازگشت عبدالله و هیات همراه از سفر به آمریکا و کانادابه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان و هیات همراهش پس از سفر به كشورهای آمريكا و كانادا عصر روز گذشته به کابل بازگشتند.

رئیس اجرائی افغانستان در سفرش به واشنگتن با رهبران ارشد ایالات متحده آمریکا، از جمله مایک پینس، معاون رئیس‌جمهور، جنرال متیس وزیر دفاع، جنرال مک‌ماستر مشاور امنیت ملی، رهبران اقلیت و اکثریت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و سنا و معاون وزارت خارجۀ آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی دیدار و ملاقات کرد. 

عبدالله عبدالله همچنین در جریان اقامت خود در واشنگتن در چندین اتاق‌فکر و بنیادهای معتبر سخنرانی نمود و با افغان‌های مقیم ایالات متحده و تعدادی از شخصیت‌های مهم این کشور دیدار نمود.

سفر عبدالله به ایالات متحدۀ آمریکا در راستای گسترش هرچه بیشتر روابط و همکاری‌ها میان دو کشور در امر مبارزه با تروریسم و تداوم کمک‌های واشنگتن در بازسازی و توسعۀ افغانستان، در پی اعلام استراتژی جدید صورت گرفت.

رئیس اجرائی در نشست هالیفکس در کانادا پیرامون مبارزه با تروریسم و از بین بردن پناه‌گاه‌های تروریست ها و مراکز آموزش و تجهیز آنها و چگونگی استقرار صلح و ثبات در منطقه صحبت کرد.

وی پس از سفر به کانادا به نیویورک رفت و با دبیرکل سازمان ملل و سفرای اعضای دائمی شورای امنیت ملل متحد دیدار کرد.

عبدالله عبدالله همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون وضعیت افغانستان سخنرانی کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار