همزمان با سراسر کشور؛

آغاز طرح پاییزه کتاب در اهواز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از آغاز طرح پاییزه کتاب در اهواز همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به آغاز طرح پاییزه کتاب همزمان با سراسر کشور در اهواز بیان داشت: در این طرح، 3 کتابفروشی رشد، محام و شرق اهواز به خریداران کتاب 25 درصد تخفیف ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه روز کتابگردی طرح بسیار خلاقانه ای است تصریح کرد: امروز با همراهی تعدادی از نویسندگان، شاعران و ناشران از 3 کتابفروشی مطرح اهواز بازدید شد و استقبال بسیار خوب مردم نشان داد که حوزه کتابخوانی همچنان امیدوارکننده است.

جوروند اذعان داشت: تلاش داریم حمایت از کتابفروشی‌ها، ناشران و همه کسانی که به نحوی با حوزه کتاب مرتبط هستند جدی‌تر و به صورت مستمر انجام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: حضور ناشران در این کتابگردی در واقع چشم انداز روشنی است تا میان ناشران خوزستانی و کتابفروشی‌ها ارتباط برقرار شود و کتابفروشی های استان کتاب های ناشران خوزستانی را در کنار دیگر کتاب هایشان عرضه و ارائه نمایند.

وی در ادامه افزود: کتاب هایی که امروز در کتابفروشی های اهواز مشاهده شد از نظر کیفیت و کمیت خوب و متنوع هستند و با توجه به استقبال مردم از این کتابفروشی ها می توان گفت کتاب در سبد خانوارهای خوزستانی قرار دارد.

محمد جوروند با بیان اینکه هر چند وقت یک بار از کتابفروشی ها اهواز بازدیدی خواهند داشت گفت: کتابفروشی‌های خوزستان باید تبدیل به کافه کتاب شوند تا ضمن فروش کتاب در کنار آن پاتوقی برای نویسندگان، نقد و رونمایی از کتاب هم باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به وضعیت کتابفروشی بین الملل اهواز اذعان کرد: این کتاب فروشی بخش خصوصی داشت که متاسفانه در دوره ای به خاطر مشکلاتی که داشت برچیده شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر اعلام می کنم حاضریم در بحث اعطای وام این کتابفروشی با تمام وجود از آن حمایت کنیم تا دوباره راه اندازی گردد.

جوروند گفت: کتابفروشی بین الملل اهواز با قدمت 80 ساله خود حس نوستالژی برای ما خوزستانی ها داشت که امیدواریم با همان انبوه و وسعت دوباره راه اندازی شود.

وی بیان کرد: هنوز هم هرگاه از میدان شهدای اهواز عبور می‌کنم و جای خالی این کتابفروشی را می‌بینم بغض می کنم و خاطراتم زنده می شود به قول شاعر 'دوران خوش آن بود که با یار به سر شد.'

این مقام مسئول اذعان داشت: برای توسعه محل کتابفروشی ها وامی تا مبلغ 3 میلیارد ریال با سود 8 درصد به کتاب فروشی ها اعطا می شود، لذا کتابفروشی ها می توانند برای دریافت این وام مراجعه کنند.

محمد جوروند افزود: پایتخت کتاب، فرصتی برای اهواز بود که به رغم ارائه طرح ها، به صورت کامل و خوب اجرا نشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: شهرهایی مثل بوشهر و نیشابور با اینکه مثل اهواز در سطح جهان معرفی نشدند، اما طرح ها خوبی را اجرا کردند، اما طرح های پایتخت کتاب اهواز دچار انقطاع شد، با این حال آمادگی داریم طرح هایی که برای پایتخت کتاب اجرا شد و نیمه کار ماند را با توجه به شرایط فعلی ادامه دهیم و با قدرت و پشتیبانی آن‌ها را عملیاتی کنیم.

وی بیان داشت: نمایشگاه کتاب خوزستان نیز 25 بهمن سال جاری برگزار می‌شود که در این دوره از نمایشگاه قصد داریم نسبت به سال های دیگر فرصت های متفاوتی مانند ایجاد غرفه هایی برای ناشران استانی، نویسندگان بومی و کتابفروشی ها برای نخستین بار ایجاد کنیم.

محمد جوروند اذعان کرد: در سال های گذشته فروش کتاب در نمایشگاه نزدیک به 6 میلیارد ریال بود، اما سال گذشته قریب 12 میلیارد ریال فروش کتاب داشتیم که نشان از علاقه مندی مردم به کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام/گ

طرح پاییزه کتاب در اهواز آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار