اعتراض بومیان آمریکا در روز شکرگزاری + فیلم

بومیان آمریکا همزمان با روز شکرگزاری نسبت به نسل‌کشی خاموش بومیان در ایالات متحده در کنار اقیانوس اطلس اعتراض کردند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیش از دو هزار نفر از سرخپوستان و فعالان در «بندر پلیموت» ایالت ماساچوست در کنار مجسمه رئیس قبیله سرخپوستان بنام «مساسویت» این شهر تجمع اعتراضی برپا کردند.
این تجمع به دعوت سرخپوستان و بومیان آمریکایی ایالت‌های شمال شرقی آمریکا به نام اتحادیه سرخپوستان نیوانگلند (UAINE) برگزار شد. این اتحادیه از سال ۱۹۶۹-۱۹۷۰ تا امروز هر ساله روز شکرگزاری در آمریکا را روز «عزای عمومی» اعلام کرده‌اند. امسال سالگرد چهل و هشتمین سالی است که بومیان آمریکایی همزمان با روز شکرگزاری در آمریکا نسبت به نسل‌کشی خاموش بومیان در این کشور اعتراض می‌کنند. علت این نامگذاری، یادبود کشتار و نسل‌کشی بومیان و حمله غرب به فرهنگ علیه بومیان قاره آمریکا است.
شرکت کنندگان این تجمع اعتراضی با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که روی آن‌ها نوشته شده بود: «ساخت لوله نفتی هرگز»، «جنبش بومیان آمریکایی از بین نرفته است»، «ما اینجا قوی و بیدار هستیم» و... اعتراض خود را به سردمداران استعمار در آمریکا اعلام کردند.
در پایان سخنرانی این تجمع از محل مجسمه مساسویت شروع به راهپیمایی کردند و در کنار «پلیموت راک» (محل پهلو گرفتن کشتی اروپاییان به بندر پلیموت در سال ۱۶۲۰) که در کناره اقیانوس اطلس قرار دارد، تجمع کردند و به راهپیمایی ادامه دادند.

 

 

انتهای پیام/

 

راهپیمایی بومیان آمریکا در اعتراض به نسل کشی خاموش در ایالات متحده + فیلم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار