جبهه مقاومت در سنگر نظامی علیه داعش پیروز شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) گفت:جبهه مقاومت در سنگر نظامی علیه داعش پیروز شد و در جبهه‌ها و عرصه‌های دیگر نیز برای مقابله با استکبار حضور خواهند داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد رضایی پیش از ظهر امروز در سخنرانی‌ پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و اشاره به هفته بسیج، اظهار کرد: امروز روز  بسیج، مسجد محوری و ولایت مداری است و  به گفته امام راحل(ره) بسیجیان مصداق کاملی از ایثار، فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام ناب هستند.

وی با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت بر داعش و استکبار جهانی، افزود: جان باختن تعدادی از هم‌وطنانمان در کرمانشاه را تسلیت می‌گوییم و امیدوارم خانواده کشته‌شدگان صبر در این مصیبت صبر کنند، در قرآن ویژگی‌های رزمندگان و مجاهدان در راه پیامبر ذکر شده که عشق به شهادت، توکل به خدا، پیوند به ولایت و پایداری برای خدا از این ویژگی‌هاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) با بیان این که انس با قرآن، تبعیت از ولایت و حفظ سبک زندگی شهدا از ویژگی‌هایی است که حضرت علی(ع) برای مجاهدان صدر اسلام ذکر کرده‌اند، عنوان کرد: امروز این ویژگی‌ها را در اقشار و سنین مختلف بسیجیان می‌بینیم، 22 قشر از اقشار و متخصصان مختلف بسیجی و پایگاه‌های مقاومت بسیج را در سراسر کشور و شهر اصفهان داریم.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی بیش از همه یک حرکت فرهنگی بود، تصریح کرد: نشر فرهنگ شیعه در جهان از برکت انقلاب اسلامی است و کلید واژه ایثار، شهادت طلبی، ولایت پذیری، استکبار ستیزی، دشمن شناسی در فرهنگ ملت‌های مسلمان و ملت‌های آزادیخواه جهان گنجانده شد و امروز هم شاهد رشد این کلیدواژه‌ها در دنیا هستیم و این همان مطالبه امام راحل یعنی همان صدور انقلاب اسلامی است.

رضایی با بیان این که انقلاب اسلامی نه تنها در کشورهای منطقه که در دورترین نقاط دنیا نیز فرهنگ انقلاب اسلامی صادر شده، عنوان کرد: این به خاطر روحیه بسیجی و بسیجیان است که چنین اتفاقی رخ داد، جبهه مقاومت در لباس مجاهدان راه خدا شجره خبیث داعش را نابود کردند.

وی با اشاره به آیه 217 سوره بقره، خاطرنشان کرد: دشمنان با ما دشمنی می‌کنند تا زمانی که ما دست از دین خود برداریم، جبهه مقاومت در سنگر نظامی علیه داعش پیروز شد و در جبهه‌ها و عرصه‌های دیگر نیز برای مقابله با استکبار حضور خواهند داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) با بیان این که راهبرد بسیج بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است، یادآوری کرد: بینش صحیح و تفکر اساس یک جامعه پویاست و جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی که هدف نهایی انقلاب اسلامی است نیاز به نیروی‌های هم‌طراز داریم و بسیج وظیفه تربیت این نیروهای هم‌طراز را دارد.

وی با بیان این که باید در عرصه‌های مختلف حرکت کرد تا یک نیروی هم‌طراز تربیت شود، ادامه داد: نیرویی که در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی تبحر داشته باشد یک نیروی هم‌طراز است و در همین جهت برنامه تربیتی 10 ساله حلقه صالحین تدوین شده است که در اقشار مختلف قابل اجراست.

رضایی با اشاره به مطرح شدن شبیخون فرهنگی توسط رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی و حلقه‌های صالحین از همین رو دنبال می‌شود و در عرصه اجتماعی نیز با توجه به آسیب‌هایی مانند فرقه‌های ضاله، اعتیاد، طلاق و... برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که اثرات اجرای آن‌ها را در محلات قابل رؤیت است.

وی با بیان این که برای حضور مؤثرتر شدن برنامه‌های بسیج نیاز به همکاری و همدلی همه مردم و مسؤولان است، مطرح کرد: گشت‌های بسیج محله محور با همکاری نیروی انتظامی برای کاهش سرقت‌های خرد در محلات به زودی کلید خواهد خورد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) در پایان گفت: گروه‌های جهادی معین در راستای محرومیت زدایی و بهبود مسائل بهداشتی در مناطق کمتر برخوردار از 3 تا 5 سال در این مناطق حضور خواهند داشت.

 

انتهای پیام/م

 

ویژگی مجاهدان صدر اسلام در بسیجیان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار