حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طلای سرخ ارزان شد/توجه به کیفیت اصلی مهم برای حضور در بازارهای هدف

عضو شورای ملی زعفران گفت: قیمت هر کیلو زعفران، نسبت به ایام قبل از فصل برداشت، حدود 500 تا 600 هزارتومان در بازار کاهش یافته است.

طلای سرخ ارزان شد/توجه به کیفیت اصلی مهم برای حضور در بازارهای هدف علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بازار زعفران اظهار کرد: اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ 4 میلیون تومان و حداکثر 5 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه برداشت زعفران از 20 مهر آغاز و تا 15 آذر ادامه دارد، افزود: با ورود محصول نو و افزایش عرضه، قیمت هر کیلو زعفران نسبت به قبل از فصل برداشت، 500 تا 600 هزار تومان کاهش یافته است.

حسینی با اشاره به اینکه قیمت منطقی زعفران، حضور تجار در بازارهای هدف را افزایش می دهد،گفت:این درحالی است که افزایش قیمت زعفران موجب شده که قدرت چانه زنی خود در بازارهای هدف را از دست بدهیم.

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه تا پایان فصل برداشت نمی توان اظهار نظر قعطی راجع به صادرات طلای سرخ داشت، اذعان کرد: اگرچه در چند ماه نخست سال، صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته اما هنوز رشدی که انتظار داشتیم، اتفاق نیفتاده است که در صورت استمرار ثبات قیمت زعفران امکان توسعه بازار وجود دارد.

 وی ادامه داد: با توجه به آنکه کشورهای زیادی تولید زعفران را آغاز کردند،توجه به کیفیت و قیمت امری مهم برای حضور در بازار های بین المللی از سوی بزرگترین تولیدکننده زعفران به شمار می آید.

به گفته حسینی، با توجه به اهمیت کشش عرضه و تقاضا در بازار، تولید و افزایش بی حساب و کتاب قیمت، تولیدکنندگان را با چالش های متعددی روبرو خواهد کرد.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه تا پایان فصل برداشت نمی توان اظهار نظر قطعی راجع به میزان تولید زعفران داشت، تصریح کرد: با توجه به آنکه در برخی مواقع تولید در واحد سطح، پایین است از این رو آموزش کشاورزان در انتخاب مناسب زمین و پیاز زعفران می تواند  تاثیر بسزایی در افزایش عملکرد در واحد سطح  داشته باشد.

وی تصریح کرد: کشاورزان درسال زراعی 95-96 در برخی مواقع گله و شکایتی مبنی بر کاهش تولید دارند که این امر را می توان در آبیاری نامناسب زمین و عدم خروج به موقع علف های هرز بررسی کرد،از طرفی باید دید که کشاورزان موفق برای دستیابی به تولید مناسب چه اقداماتی را رعایت کردند.

انتهای پیام/

برداشت زعفران تا 15 مهر ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار