توزیع آبگرمکن خورشیدی در روستای پایلوت پروژه منارید خراسان شمالی

مسئول پی گیری پروژه منارید در خراسان شمالی گفت : 14عدد آبگرمکن خورشیدی درروستای پایلوت پروژه منارید خراسان شمالی توزیع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ محمد فرامرز مسئول پی گیری پروژه منارید در خراسان شمالی گفت:به تازگی تعداد 14 عدد آبگرمکن خورشیدی در روستای ارناوه از روستاهای پایلوت پروژه بین المللی منارید و مدیریت جامع حوزه های آبخیز در شهرستان مانه و سملقان توزیع و با مشارکت مردمی نصب و راه اندازی شد.

 فرامرز افزود: روستای ارناوه یکی از روستاهای صعب العبور و فاقد گاز شهری است لذا استفاده از انرژی های نو توسط جوامع محلی برای تامین انرژی و سوخت یک ضرورت محسوب می شود.

وی گفت: نصب و راه اندازی آبگرمکن های خورشیدی در روستای ارناوه مانه و سملقان با مشارکت اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی و جوامع محلی روستای ارناوه در راستای اهداف پروژه بین المللی منارید در جهت حفظ و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی و تحقق شعار توسعه پایدار است.

فرامرز افزود: در مجموع کل 400 میلیون ریال اعتبار برای نصب آبگرمکن های خورشیدی به صورت مشارکت مردمی هزینه شده است.

طرح بین المللی منارید(MENARID) در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، در هفت کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/آ

هزینه میلیونی برای نصب آبگرمکن های خورشیدی به صورت مشارکت مردمی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.