فرود نخستین هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه در صنعا

پس از سه هفته محاصره یمن، نخستین هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در فرودگاه صنعا به زمین نشست.

فرود نخستین هواپیمای کمک های بشر دوستانه در صنعابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ سخنگوی منطقه‌ای سازمان برنامه جهانی غذا امروز شنبه اعلام کرد پس از سه هفته محاصره صنعا، پایتخت یمن، نخستین هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در این شهر فرود آمد.

«عبیر اتفا»، سخنگوی منطقه‌ای سازمان برنامه جهانی غذا امروز شنبه با ارسال ایمیلی به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: نخستین هواپیمای حامل کمک‌های سازمان ملل، امروز صبح در فرودگاه صنعا به زمین نشست.

مسئولان فرودگاه صنعا از فرود دو هواپیمای دیگر حامل کمک های بشردوستانه تا پایان امروز خبر دادند.

سازمان های بین المللی طی بیانیه هایی از تصمیم ارسال کمک های بشردوستانه برنامه جهانی غذا به یمن استقبال کرده اند. این در حالی است که حجم کمک های ارسالی برای کنترل بحران انسانی در یمن، کافی نیست. حدود 7 میلیون نفر در یمن با قحطی مواجه هستند و بقای زندگی آنها به کمک های بین المللی بستگی دارد.

ائتلاف سعودی در یمن روز چهارشنبه اجازه ورود هواپیماهای حامل کمک های بشردوستانه سازمان ملل را فقط از طریق بندرهای الحدیده و الصلیف در سواحل دریای سرخ صادر کرد. سخنگوی ائتلاف سعودی روز جمعه گفت 42  مجوز برای کشتی ها و هواپیماهای حامل کمک های بشردوستانه بین المللی به صنعا و الحدید صادر شده است.

این در حالی است که تاکنون هیچ تاییدیه‌ای در زمینه تحویل کمک ها به مردم منتشر نشده است. مقامات بندر الحدید نیز امروز شنبه اعلام کردندهیچ کشتی وارد بندر نشده است و نشانی از ورود کشتی به بندر دیده نمی شود.

ائتلاف سعودی از روز 6 نوامبر  به منظور جلوگیری از ارسال سلاح به نیروهای جنبش انصارالله یمن، اقدام به بستن مسیرهای زمینی، دریایی و هوایی کرد. گفته می شود پس از محاصره صنعا، بسته شدن فرودگاه بین المللی این شهر و ممانعت از ارسال کمک های بشردوستانه و تجهیزات پزشکی، بیش از 13 هزار بیمار یمنی جان خود را از دست داده اند.

بنابر گزارش اخیر یونیسف هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به دلیل بیماری یا گرسنگی جان خود را از دست می دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار